02/10/2017 Societat
Concentració ciutadana davant l'Ajuntament de Palamós ahir a la nit després de la jornada electoral. (Foto: Josep Lois).
Ahir va ser una jornada plena d'emocions. Des de la il·lusió dels primers que van dipositar el seu vot un cop van obrir els col·legis, passant pels nervis i neguits d'una hipotètica intervenció policial i la indignació i preocupació per les càrregues que s'anaven produint arreu del territori. Ràdio Palamós va fer un seguiment a peu de carrer de l'1 d'octubre. Us oferim un recull del més destacat.
Especialment emotiu va ser el testimoni d'un mosso d'esquadra just després d'haver votat al Punt Jove. L'agent, que havia estat de servei durant la jornada, es mostrava molt afectat per la repressió dels cossos de seguretat de l'estat.
Un dels cossos més aclamats ahir arreu de Catalunya va ser el de Bombers de la Generalitat. Divesos representants van desplegar-se pels col·legis electorals del país per fer assistència i protegir també els ciutadans en cas d'intervenció policial. A Palamós se'n va poder veure al Punt Jove i també a l'Ajuntament. Aquest és el testimoni d'un bomber ahir davant la Casa de la Vila.
Centenars de palamosins es van llevar la matinada d'ahir ben d'hora i es van concentrar davant dels col·legis per assegurar que les meses es constituien amb normalitat. Alguns, fins i tot, hi van passar la nit. Al llarg del dia, un gran nombre de persones es va aplegar als col·legis per fer pinya i intentar evitar que la policia s'endués les urnes. Això va permetre veure molts moments de companyonia, festivitat i civisme, amb gent compartint menjar i refrigeris per fer més lleugera l'espera en una llarga jornada. Aquest és un recull de les sensacions que l'1-O va deixar a Palamós entre la ciutadania.
Destacar també que el col·legi electoral de l'Aula d'Aprenentatge, a l'antiga escola Vila-romà, va rebre la visita d'una delegació d'observadors internacionals que havien vingut a Catalunya per comprovar com es desenvolupava la votació. A més, alguns palamosins que viuen a l'estranger van venir expressament ahir per poder exercir el seu dret democràtic, de països veïns com França però també de llunyans, com Austràlia. En definitiva, una diada emotiva, democràtica i que a Palamós es va viure amb civisme i sense incidències.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...