18/09/2017 Medi Ambient
La platja Gran de Palamós, un dels espais de la campanya de control i inspecció de platges.
Aquests darrers dies ha finalitzat la campanya de control i inspecció de platges i zones de bany, que realitza l'Agència Catalana de l'Aigua durant els mesos d'estiu. En el darrer mostreig, l'aigua de gairebé el 99 per cent de les zones de bany de la Costa Brava ha obtingut la qualificació d'excel·lent. Les sis zones que es controlen al litoral de Palamós han estat també en aquest nivell.
La campanya de control s'ha fet, com cada any, entre l'1 de juny i el 15 de setembre, En aquest període l'Agència Catalana de l'Aigua fa, d'acord amb els estàndars que estableix la directiva europea de qualitat d'aigües de bany, un total de vuit controls analítics, un cada dues setmanes. Aquests controls avaluen la qualitat microbiològica de l'aigua, per descartar la presència de contaminació fecal. En el cas de la Costa Brava, la campanya inclou 81 platges i 87 zones de bany. En el darrer mostreig, 86 d'aquestes zones han obtingut una qualificació d'excel·lent i només una, situada al municipi de l'Escala, ha tingut un nivell de qualitat bona. Localment, les sis zones de bany analitzades a Palamós i les quatre a Calonge i Sant Antoni, han estat al màxim nivell. La demarcació de Girona és la que acumula un major volum de zones de bany amb aquesta qualificació màxima, un 98'8 per cent del total.
La informació de tots els controls que s'han fet aquest estiu s'ha pogut consultar a l'aplicatiu PlatgesCat, que ha comptabilitzat més de 92.400 accessos durant aquesta campanya. D'altra banda, l'ACA ha organitzat un concurs fotogràfic sobre les platges catalanes, a través de la xarxa Instagram, que ha comptat amb l'aportació de 1.700 fotos.
Gràfic del darrer control del nivell de qualitat de les zones de bany.
Totes les notícies:
16/07/2025 - L'Ajuntament mostrarà als paradistes l'espai de l'antic Caprabó per saber quants hi volen anar mentre durin les obres del Mercat
Un cop formalitzat el lloguer del local de l'avinguda de Catalunya, cantonada a Carmel, on abans hi...
16/07/2025 - L'atur registrat a Palamós baixa de les 500 persones per primer cop en els últims 18 anys
Entrats ja de ple en la temporada turística d'estiu, el comportament de l'atur registrat als...
16/07/2025 - Alerta de la Generalitat per l'increment de morts per ofegament a les platges catalanes
Quan ja fa un mes de l'inici de la campanya de bany les víctimes mortals a les platges catalanes...
16/07/2025 - Junts vol més recursos per a la lluita contra el foc al bosc
L'inici de l'estiu ha estat climatològicament dur, amb temperatures molt altes, i això s'ha...
16/07/2025 - La ComerÇiada, millor iniciativa de comerç de proximitat de Catalunya
La diada del comerç local 'La ComerÇiada', que ja ha celebrat dues edicions de la mà de la...
Notícies relacionades: