08/08/2017 Societat
Un socorrista vigilant a la platja Gran de Palamós.
Amb la mort, ahir, de tres homes a les platges de Sant Pol, Sa Conca i la platja Gran de Platja d'Aro el nombre de víctimes mortals ofegades al litoral català en el que portem d'estiu ja arriba a les divuit. Això és més del doble de les que hi havia en el mateix període de l'any passat i Protecció Civil proposa un estudi a fons per determinar les causes d'aquest dramàtic repunt.
Les 18 persones que han mort ofegades a les platges catalanes contrasten amb les 7 de l'any passat. Cal afegir, a més, que s'han produït 6 víctimes mortals en piscines, una més que el mateix període de 2016. Ahir, la tragèdia va tenir com a escenari tres platges del Baix Empordà. Un home de 78 anys va morir a la platja de Sant Pol, al terme de Sant Feliu de Guíxols, un italià de 42 anys que feia snorkel es va ofegar a la platja Gran de Platja d'Aro, i un tercer home de 75 anys moria poc després a Sa Conca, també dins el terme de Castell-Platja d'Aro. Les autoritats asseguren que no hi ha un patró clar que expliqui el per què de tantes morts per ofegament. Per això cal estudiar-ho a fons, segons ha explicat avui al magazín d'estiu 'No tanquem per vacances', la cap de guàrdia de Protecció Civil, Rosa Mata.
Protecció Civil fa diferents recomanacions preventives com ara no anar sols a la platja, no perdre de vista les criatures i, en cas de trobar-nos malament a l'aigua, sortir-ne immediatament.
Totes les notícies:
21/09/2026 - Política Som-hi reclama suspendre les llicències d'obertura de determinats perfils comercials
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós,...
21/09/2026 - Obres i Urbanisme Greenpeace inclou la pineda d'en Gori dins els espais litorals amenaçats pel ciment
Un informe de Greenpeace alerta sobre 7 punts de la Costa Brava on hi ha actuacions urbanístiques...
21/09/2026 - Política La CUP demana una revisió d'ofici del POUM
El grup de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, va aprofitar aquest darrer Ple...
21/09/2026 - Serveis Promoció Econòmica convoca dues jornades formatives pel comerç de Palamós
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós prepara dues jornades formatives...
21/09/2026 - Serveis Més de 1.300 persones han fet servir el bany adaptat a les platges de Calonge i Sant Antoni
El servei 'La platja a l'abast de tothom' de Calonge i Sant Antoni ha fet aquest estiu passat un...
Notícies relacionades: