24/07/2017 Societat
Fani Fuertes, coordinadora de Càritas Interparroquial Palamós-Sant Joan,
Càritas Interparroquial Palamós-Sant Joan diu que la gestió que fa al capdavant de l'Espai de Distribució d'Aliments segueix estrictament les pautes que marquen els serveis socials del municipi. Càritas vol respondre així les manifestacions fetes en el darrer Ple municipal pel portaveu de la CUP, Joan Bohigas, que acusava aquesta ONG de no seguir el criteri de les treballadores socials i de cronificar l'ajuda alimentària.
En el Ple d'aquest mes de juliol es va aprovar el conveni anual de col·laboració entre l'Ajuntament de Palamós i Càritas Interparroquial per a la gestió de l'Espai de Distribució d'Aliments 'Albert Castejón'. L'aprovació es va fer amb l'únic vot en contra de la CUP. Aquesta formació va argumentar que ha de ser exclusivament l'Ajuntament qui garanteixi un servei d'ajuda alimentària d'emergència. El portaveu del grup, Joan Bohigas, va dir que el model actual no serveix perquè la gestió de Càritas contribueix a que aquestes ajudes es facin cròniques. La coordinadora de Càritas Interparroquial Palamós-Sant Joan, Fani Fuertes, qualifica aquestes paraules d'irresponsables. Fuertes demana a l'Àrea d'Acció Social que expliqui públicament com es gestiona l'EDAP, i al regidor Joan Bohigas que s'hi acosti un dia per veure com treballen.
Fani Fuertes discrepa que l'ajuda alimentària hagi de ser només d'emergència. Recorda que la crisi econòmica ha deixat una bossa de població amb ingressos molt precaris i que necessita ajuda per a les necessitats més bàsiques. Malgrat tot, Càritas està d'acord que cal evitar el risc de cronificar les ajudes. Per això es treballa amb l'Ajuntament de Palamós per limitar-ne els períodes. Fani Fuertes.
L'Ajuntament de Palamós destina aquest any 36.000 mil euros a l'Espai de Distribució d'Aliments 'Albert Castejón', segons el conveni aprovat. Això cobreix un 40 per cent del cost d'aquest servei, que el 2016 va atendre 323 famílies del municipi. O el que és el mateix, al voltant d'un miler de veïns i veïnes.
Totes les notícies:
21/09/2026 - Política Som-hi reclama suspendre les llicències d'obertura de determinats perfils comercials
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós,...
21/09/2026 - Obres i Urbanisme Greenpeace inclou la pineda d'en Gori dins els espais litorals amenaçats pel ciment
Un informe de Greenpeace alerta sobre 7 punts de la Costa Brava on hi ha actuacions urbanístiques...
21/09/2026 - Política La CUP demana una revisió d'ofici del POUM
El grup de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, va aprofitar aquest darrer Ple...
21/09/2026 - Serveis Promoció Econòmica convoca dues jornades formatives pel comerç de Palamós
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós prepara dues jornades formatives...
21/09/2026 - Serveis Més de 1.300 persones han fet servir el bany adaptat a les platges de Calonge i Sant Antoni
El servei 'La platja a l'abast de tothom' de Calonge i Sant Antoni ha fet aquest estiu passat un...
Notícies relacionades: