18/07/2017 Serveis
Màquina de neteja a la plaça Murada de Palamós. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L'Ajuntament de Palamós i l'empresa Urbaser, concessionària de la neteja viària i de platges del municipi, apliquen un reforç del servei durant els mesos de juliol i agost. L'objectiu és donar resposta a l'increment de demanda propi del període de màxima ocupació turística. Els serveis extraordinaris es basen en més volum de reg als carrers, de neteges de contenidors, així com un reforç de la neteja de voreres i espais de vianants.
L'any passat, aquest reforç del servei es va fer del 15 de juliol al 31 d'agost. Aquest 2017 s'ha ampliat i s'aplica els dos mesos sencers. El servei de neteja viària dobla amb escreix el nombre d'operaris, passant dels 13 que hi ha a l'hivern, als 28 de l'estiu. El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, Xavier Lloveras, explica quins serveis es reforcen.
L'increment del nombre de peons permet més freqüència de pas en les zones d'escombrada o en el buidatge de papereres, en especial en les zones de més afluència de gent. També cal destacar que s'ha posat una boca de reg i una mànega de 50 metres al carrer Major per regar a primera hora del matí i així no coincidir amb les hores de més intensitat d'ús d'aquesta via cèntrica. Aquest servei de reg manual es mantindrà durant tot l'any. Tot l'operatiu de reforç d'estiu de la neteja viària a Palamós té un cost de 17.827 euros. El cost global de la neteja viària al municipi aquest any és de 976 mil, dels quals uns 210 mil se subvencionen a través del Fons de Cooperació Econòmica i Cultural de la Diputació de Girona.
Totes les notícies:
28/09/2026 - Cultura Èxit de públic a la Tecnofan Party que es consolida com a punt de trobada dels amants de la cultura digital
L'onzena edició de la Tecnofan Party de Palamós ha superat totes les expectatives i consolida...
28/09/2026 - Política JuntsxCat demana al parlament la millora de l'institut escola Vila-romà
Junts per Catalunya ha presentat una proposta de resolució al Parlament, per desencallar el...
28/09/2026 - Societat L'hospital de Palamós digitalitza les biòpsies
El Servei d'Anatomia Patològica de l'hospital de Palamós ha començat el procés de...
28/09/2026 - Serveis Els càmpings gironins demanen millores en el transport públic
El sector dels càmpings gironinis reclama millores en el transport públic i enllaços més...
28/09/2026 - Societat L'Associació de Donants de Sang de Girona fa 50 anys
L'Associació de Donants de Sang de Girona va celebrar ahir, en un acte al Teatre Municipal de la...