22/06/2017 Societat
Es recomana anar molt en compte amb els petards.
La Generalitat activa avui la prealerta del pla Infocat per l'elevat risc d'incendi forestal, combinat amb el perill afegit que suposa l'ús de petards i pirotècnia associat a la revetlla de Sant Joan, de demà divendres. Protecció Civil fa èmfasi en què es respecti la norma que prohibeix fer fogueres o llançar petards dins la franja de seguretat de 500 metres al voltant d'una zona boscosa. Segons la Generalitat, ens trobem en una situació d'elevat risc d'incendi forestal i qualsevol element pot provocar un foc que es propagui amb rapidesa.
Preocupen les altes temperatures però també l'ús de la pirotècnia propi de la revetlla de Sant Joan. En aquest sentit, en els darrers sis anys s'han acumulat 95 incendis causats per coets i, d'aquests, 55 es van produir durant la nit de Sant Joan. A nivell local, l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha demanat també prudència durant la revetlla.
Protecció Civil de la Generalitat ha activat avui l'alerta del Pla Procicat per onada de calor i la prealerta de l'Infocat pel risc d'incendis forestals. Aquest darrer podria passar a alerta demà, revetlla de Sant Joan, en funció de les condicions globals i dels focs que es puguin produir en les hores prèvies.
Totes les notícies:
11/08/2026 - Successos Un noi ferit greu en un accident a la zona d'Els Bàsics
Un noi va quedar ferit de gravetat ahir a la tarda després de patir un accident mentre es banyava...
11/08/2026 - Serveis L'Ajuntament diu que la solució per a l'aparcament haurà de tenir en compte el Pla director del port
Palamós necessita una solució estructural i permanent pel problema de l'aparcament. Ho diu el...
11/08/2026 - Societat Segona jornada de donació de sang al passeig del Mar
Aquesta tarda es farà la segona de les tres jornades consecutives de donació de sang, que el Banc...
11/08/2026 - Societat Precaucions per veure l'eclipsi amb seguretat pels vostres ulls
Demà al vespre hi haurà un eclipsi total de sol. Un esdeveniment que no és corrent de veure i...
11/08/2026 - Societat SSIBE defensa l'activitat mutual i privada com una eina més contra l'infrafinançament de la salut pública
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha consolidat l'activitat mutual i privada de...