Ports destaca l'efecte desestacionalitzador dels creuers

02/05/2017 Societat


Creueristes al carrer Major de Palamós.

Creueristes al carrer Major de Palamós.

Ports de la Generalitat destaca el valor que tenen els creuers per desestacionalitzar la temporada turística. El port de Palamós rebrà aquest any 39 escales i només 11 es concentren en els mesos de juliol i agost, els de més ocupació. La resta es distribueixen al llarg de la temporada mitja i baixa, ajudant el sector turístic a allargar la seva campanya. El Govern calcula que l’impacte econòmic de la temporada de creuers a la Costa Brava és d’uns tres milions i mig d’euros.

La temporada de creuers al port de Palamós es va posar en marxa dijous passat. Fins al dia 2 de novembre, la instal·lació acollirà 39 escales que portaran al municipi uns 38.000 viatgers. Ports de la Generalitat destaca l'efecte de desestacionalització que té aquest tipus de turisme. Aquest any a Palamós, per exemple, hi haurà cinc escales al maig, nou al setembre i vuit a l'octubre, mesos en què l'afluència de turismes és més baixa que en el pic de l'estiu. Ricard Font, president de Ports de la Generalitat.



Entre els ports de Palamós i Roses, aquest any sumaran 46 escales de creuer i 45.000 passatgers. El Govern de Catalunya sosté que aquesta activitat tindrà un impacte econòmic positiu a la Costa Brava de 3 milions i mig d'euros, uns 3 milions 100 mil a Palamós, i uns 400 mil a Roses. Ricard Font.



Cal tenir en compte que aquest benefici econòmic no es queda només als municipis portuaris sinó que s'estèn a molts indrets de la demarcació de Girona, que es beneficien de les excursions que fan els turistes durant el temps d'escala.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...