27/04/2017 Societat
Estació Marítima al port de Palamós.
Ports de la Generalitat invertirà aquest any 150.000 euros més per adequar el port de Palamós com a punt de control fronterer d'entrada i sortida a l'espai Schengen. L'empresa pública ja ha gastat 600 mil euros en el condicionament de l'estació marítima de passatgers, però ara l'Estat li fa nous requeriments com ara unes noves garjoles i uns nous vestidors, per millorar les prestacions de l'equipament.
La reivindicació d'un punt de control fronterer d'accés i sortida a l'espai Schengen, pels passatgers extracomunitaris al port de Palamós, ve de lluny. Després d'un inacabable estira i arronsa polític, ja fa dos anys llargs que l'aleshores ministre d'Interior espanyol, Jorge Fernández Díaz, va venir a Palamós per anunciar que el govern central posava el fil a l'agulla en aquesta qüestió. Passat aquest temps, però, el port de Palamós encara no és oficialment punt de control de passatgers de fora de la Unió Europea. En els darrers mesos, l'Estat ha fet arribar a la Generalitat noves exigències com ara fer garjoles separades per a homes, dones i menors, així com uns vestidors segregats per sexes, pels agents de la Policia Nacional que prestin servei al punt fronterer. El president de Ports de la Generalitat, Ricard Font, ha explicat avui que resoldran les noves peticions de l'Estat, aquest mateix any.
Font ha explicat que, malgrat tot, hi ha un acord per tal que, si arriben passatgers extracomunitaris a Palamós que no han tocat abans un port de la Unió Europea, se'ls pugui fer el control fronterer.
L'any passat, Ports de la Generalitat ja va fer obres d'ampliació de l'estació marítima de Palamós per adequar-la als requeriments de frontera exterior. Es va ampliar l'espai fins als 255 metres quadrats. L'objectiu era donar més superfície tancada i coberta a l'edifici, per tal d'acollir els passatgers de països tercers, encabir la segregació dels controls segons la procedència dels viatgers, a més de l'espai per als cossos policials que realitzen aquesta vigilància.
Totes les notícies:
02/07/2025 - Comença el Casal d'estiu municipal, amb més places per cobrir tota la demanda
El Casal municipal d'estiu de l'Ajuntament de Palamós 2025 ja està en marxa. S'han cobert un...
02/07/2025 - Ciutat Educadora impulsa la capacitació digital d'infants i joves
El servei de Ciutat Educadora de l'Ajuntament de Palamós engega aquest mes de juliol els tallers...
02/07/2025 - Un juny tòrrid ha deixat una màxima de 33'4 graus a Palamós
El mes de juny que acabem de deixar enrere ha estat excepcionalment calorós. El que més dels...
02/07/2025 - CCOO demana actualitzar la prevenció de riscos laborals per la calor
En el context de l'onada de calor que estem vivint aquests últims dies, el sindicat Comissions...
02/07/2025 - El lloguer turístic s'ha de registrar amb un codi d'identificació
Ahir va entrar en vigor l'anomenada Finestreta Única Digital d'Arrendaments, un decret impulsat...
Notícies relacionades:
08/08/2016 - Societat L'Estat garanteix el control fronterer al port de Palamós
...
15/02/2016 - Societat Comença l'adaptació de l'estació marítima a l'espai Schengen
...
27/04/2015 - Societat Primer control de frontera exterior al port de Palamós.
...
09/03/2015 - Societat L'Estat desbloqueja finalment la declaració de Palamós com a port Schengen.
...