27/04/2017 Societat
Estació Marítima al port de Palamós.
Ports de la Generalitat invertirà aquest any 150.000 euros més per adequar el port de Palamós com a punt de control fronterer d'entrada i sortida a l'espai Schengen. L'empresa pública ja ha gastat 600 mil euros en el condicionament de l'estació marítima de passatgers, però ara l'Estat li fa nous requeriments com ara unes noves garjoles i uns nous vestidors, per millorar les prestacions de l'equipament.
La reivindicació d'un punt de control fronterer d'accés i sortida a l'espai Schengen, pels passatgers extracomunitaris al port de Palamós, ve de lluny. Després d'un inacabable estira i arronsa polític, ja fa dos anys llargs que l'aleshores ministre d'Interior espanyol, Jorge Fernández Díaz, va venir a Palamós per anunciar que el govern central posava el fil a l'agulla en aquesta qüestió. Passat aquest temps, però, el port de Palamós encara no és oficialment punt de control de passatgers de fora de la Unió Europea. En els darrers mesos, l'Estat ha fet arribar a la Generalitat noves exigències com ara fer garjoles separades per a homes, dones i menors, així com uns vestidors segregats per sexes, pels agents de la Policia Nacional que prestin servei al punt fronterer. El president de Ports de la Generalitat, Ricard Font, ha explicat avui que resoldran les noves peticions de l'Estat, aquest mateix any.
Font ha explicat que, malgrat tot, hi ha un acord per tal que, si arriben passatgers extracomunitaris a Palamós que no han tocat abans un port de la Unió Europea, se'ls pugui fer el control fronterer.
L'any passat, Ports de la Generalitat ja va fer obres d'ampliació de l'estació marítima de Palamós per adequar-la als requeriments de frontera exterior. Es va ampliar l'espai fins als 255 metres quadrats. L'objectiu era donar més superfície tancada i coberta a l'edifici, per tal d'acollir els passatgers de països tercers, encabir la segregació dels controls segons la procedència dels viatgers, a més de l'espai per als cossos policials que realitzen aquesta vigilància.
Totes les notícies:
15/05/2025 - Territori presenta el Pla director del port de Palamós i preveu aprovar-lo d'aquí a 10 mesos
El Departament de Territori de la Generalitat ja té dibuixades les línies mestres del futur Pla...
15/05/2025 - Bachiller diu que l'augment de policies que demana l'oposició és inviable
Com ja us vam explicar ahir, el Ple extraordinari de l'Ajuntament de Palamós va aprovar instar el...
15/05/2025 - El govern i Som-hi pacten modificar el POUM a l'Arbreda
El govern municipal de Palamós s'obre a impulsar una modificació del Pla d'Ordenació Urbana...
15/05/2025 - Jornada 'Palamós Millora: Tradició i Innovació a l’Economia Blava'
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós prepara per a aquest dimarts vinent, 20...
15/05/2025 - La Cambra de Palamós fa demà una jornada de ciberseguretat
La Cambra de Comerç de Palamós celebrarà demà al matí la jornada tècnica 'La ciberseguretat...
Notícies relacionades:
08/08/2016 - Societat L'Estat garanteix el control fronterer al port de Palamós
...
15/02/2016 - Societat Comença l'adaptació de l'estació marítima a l'espai Schengen
...
27/04/2015 - Societat Primer control de frontera exterior al port de Palamós.
...
09/03/2015 - Societat L'Estat desbloqueja finalment la declaració de Palamós com a port Schengen.
...