18/04/2017 Societat
                                        Un miler de persones van anar al 'Primer bany de l'any'. (Foto: Turisme Ajuntament de Palamós).
Palamós ha fregat el ple absolut en el llarg pont festiu de la Setmana Santa. Hotels, càmpings i apartaments han tingut una ocupació turística de gairebé el 100 per cent, i el sector de l'hostaleria valora la campanya com la millor dels últims anys. Els principals actors turístics coincideixen a dir que el resultat de la Setmana Santa augura una gran temporada d'estiu.
                                    L'Ajuntament de Palamós explica que les 2.000 consultes recollides, entre Divendres Sant i Dilluns de Pasqua, a les oficines municipals de Turisme ja són un bon indicador del volum d'ocupació que hi ha hagut aquests dies. No només aixó. 2.500 persones han vist l'exposició 'Va de mar', al Museu de la Pesca, i un miler van assistir a l'acte simbòlic del 'Primer bany de l'any', de les quals 400 es van remullar a l'aigua de la platja Gran. Són xifres d'una ocupació turística que, en global, ha fregat el 100 per cent. Emili Colls, regidor de Turisme de l'Ajuntament de Palamós. 
Des del sector de la restauració estan molt contents amb el resultat d'aquests dies de Setmana Santa. La majoria d'establiments han fet un ple absolut, s'han vist moltes cues i molts han hagut de dir 'no' a un bon nombre de clients. Escoltem Toni Izquierdo, president de l'Associació de Restaurants de Palamós.
La Setmana Santa també ha funcionat molt bé per a les tavernes de Palamós. El president de l'associació, Manel Coll, ho veu com un bon auguri de cara a l'estiu.
Potser l'única nota discordant la dóna el sector comercial. L'associació Fecotur, com ja va fer l'any passat, diu que la Setmana Santa ha estat bona però més per a l'hostaleria i l'alimentació, que per a la resta. Ventura Puig és el dinamitzador comercial de Fecotur.
Alguns professionals del sector turístic alerten, però, d'alguns signes de saturació que s'han vist aquests dies i que es poden repetir al pic de l'estiu. Per exemple, el col·lapse dels accessos a la platja de Castell, amb molts cotxes que van acabar aparcats als vorals.                                
Totes les notícies:
04/11/2025 - L'EDAP Palamós reparteix aliments a 120 famílies cada mes
L'Espai de Distribució d'Aliments 'Albert Castejón' de Palamós serà el beneficiari de l'ajuda...                                                
                                        
04/11/2025 - El Gran Recapte a Palamós ja té 25 voluntaris però li'n calen més
A només 3 dies que comenci el Gran Recapte d'Aliments a Palamós, la campanya solidària disposa...                                                
                                        
04/11/2025 - Palamós posa a concurs el 'mapping' nadalenc
L'Ajuntament de Palamós està en procés de contractar els serveis de creació i projecció dels...                                                
                                        
04/11/2025 - Relleu a la direcció de l'Àrea Bàsica de Salut de Palamós
La doctora Cristina Montañés és la nova directora de l'Àrea Bàsica de Salut de Palamós....                                                
                                        
04/11/2025 - La Biblioteca celebra el centenari de Montserrat Vayreda amb una exposició
La Biblioteca Municipal de Palamós ha obert aquesta setmana l'exposició 'Montserrat Vayreda:...