07/04/2017 Societat
Les visites virtuals redueixen temps d'espera i milloren l'eficiència de resolució de l'atenció especialitzada. (Foto: SSIBE).
L’hospital de Palamós i les àrees bàsiques de salut de la comarca estan potenciant el protocol de visites virtuals. Es tracta d’una consulta entre metges, sense la presència del pacient, utilitzant a través d’internet la història clínica compartida. En la majoria dels casos, el metge de capçalera consulta un especialista sobre una malaltia de baixa complexitat, sense necessitat de derivar-li el pacient. L’any passat hi va haver 3.200 visites virtuals entre l’hospital i l’atenció primària.
Aquest protocol de consultes virtuals es va començar a aplicar a Palamós, com a prova pilot, l’any 2010 i ja s’ha consolidat plenament. Això augmenta la capacitat de resolució de malalties dins l'atenció primària, redueix temps d'espera i millora l'eficiència de resolució de l'atenció especialitzada. Escoltem el doctor Xavier Pérez, director assistencial de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà.
Xavier Pérez posa un exemple de com funcionen les visites virtuals que s'estableixen entre l'hospital de Palamós i l'atenció primària.
El sistema de visites virtuals no seria possible sense l'accés, a través de les noves tecnologies, a la història clínica compartida. Això permet als professionals de cada àmbit disposar de la informació mèdica dels pacients, incloent resultats de proves diagnòstiques o fotografies de lesions, per exemple.
Totes les notícies:
20/06/2025 - El mandat municipal passa l'equador i els grups polítics en fan balanç
Dimarts passat va fer 2 anys que es va constituir el Ple de l'Ajuntament de Palamós, sortit de les...
20/06/2025 - Junts critica el govern per l'absència de la fira, i la CUP hi veu una bona oportunitat de repensar-la
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, responsabilitza el govern municipal...
20/06/2025 - S'obre al públic el primer tram de passeig del Mar remodelat
Avui s'obre al públic el tram del passeig del Mar entre els carrers d'Aragó i de Provença. Es...
20/06/2025 - L'ADF demana extremar la prudència amb la pirotècnia
El dilluns vinent viurem una nova nit màgica amb la revetlla de Sant Joan. Temps de gaudir d'un...
20/06/2025 - Dos locals forçats i un foc en un restaurant, aquesta matinada
Un o uns desconeguts han forçat l'entrada a dos establiments de Palamós, aquesta matinada...
Notícies relacionades: