28/03/2017 Societat
Ple de la Cambra de Comerç de Palamós en una imatge d'arxiu.
El president de la Cambra de Comerç de Palamós, Xavier Ribera, veu un cert acostament amb la Generalitat per desbloquejar l’aprovació de la Llei de Cambres de Catalunya. El Consell que aplega les tretze cambres que hi ha al país va rebutjar obertament, a final de l’any passat, l’avantprojecte de Llei redactat pel Govern, en considerar-lo una mala còpia de la Llei espanyola.
Les cambres catalanes consideren que el text no té en compte la realitat del teixit empresarial del país ni les diferents realitats territorials i cambrals de Catalunya. Per això el va rebutjar frontalment en un acord del Consell General de Cambres, l'òrgan que aplega les tretze cambres catalanes. El president de la Cambra de Comerç de Palamós, Xavier Ribera, ho veu així.
La futura Llei de cambres proposada pel Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat preveu la creació de la Cambra General de Catalunya. Una idea que les cambres, especialment les més petites i amb més implantació al territori, veuen amb un cert recel. Xavier Ribera.
Ribera ha explicat també a Ràdio Palamós que no està garantit que totes les cambres estiguin representades al Ple de la Cambra General, com sí passa ara amb el Consell. Un dels temes que condiciona el retard en l'aprovació de la nova Llei és el calendari electoral per triar els nous plens i els presidents. A Palamós, Xavier Ribera ja excedeix de dos anys el mandat pel qual el van triar, i creu que fins que hi hagi eleccions encara haurà de passar un any i mig més.
Totes les notícies:
13/12/2025 - El Palamós perd al camp del Juventus de Lloret (2-0)
El Palamós ha tornat amb les mans buides de la seva visita al camp del líder del grup, el...
12/12/2025 - La UE negocia les quotes de pesca a la Mediterrània pel 2026
El ministre d'agricultura, pesca i alimentació del govern d'Espanya, Luis Planas, veu irreal la...
12/12/2025 - El port de Palamós tanca una temporada de rècord amb 65 escales de creuer
El port de Palamós rebrà demà dissabte la darrera escala de creuer d'aquest 2025. La farà el...
12/12/2025 - Primera sortida de camp del projecte 'Camins lliures' de SOS Costa Brava
La federació SOS Costa Brava farà demà dissabte la primera sortida de camp del projecte 'Camins...
12/12/2025 - Una cinquantena de joves palamosins visiten la ciutat agermanada de Rheda-Wiedenbrück
Un grup de 49 palamosins d'entre 13 i 17 anys fan aquesta setmana una estada a la ciutat alemanya...
Notícies relacionades:
11/05/2016 - Societat El Govern ultima el canvi legal que permeti fusionar cambres de comerç
...
19/05/2015 - Societat Les cambres de comerç de Palamós i Sant Feliu es fusionaran.
...
Enllaços web relacionats: