20/03/2017 Medi Ambient
Zona de l'estenedor de xarxes, a la platja Gran.
Les barques del pla de gestió de la gamba de Palamós comencen a provar des d’avui un tipus de malla amb forat més ample. Amb aquesta mesura, els pescadors volen reduir la captura de gamba de talla petita, facilitant la regeneració d’una espècie que és el principal ingrés econòmic de la Confraria palamosina. La nova malla es provarà durant uns dies i s’aniran fent valoracions per veure si funciona bé.
Les disset barques que formen part del pla de gestió de la gamba de Palamós han fet dos mesos de veda entre els mesos de gener i març. El passat dia 9 van tornar a la feina i en aquests primers dies han comprovat que encara hi ha massa gamba petita que acaba a les seves xarxes. Per això, des d'avui mateix, comencen a provar una nova malla amb una obertura més gran. Toni Albalat, patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós.
Albalat explica que la nova malla és una mesura que tenien preparada per si hi havia un repunt de captura de gamba petita.
L'ús d'aquesta malla amb l'obertura més gran no estava previst, inicialment, en el pla de gestió de la gamba. No obstant, ara s'adopta com una mesura més per pescar talles més grans, comercialment més competitives i, alhora, ajudar a preservar el recurs. Una altra actuació que els pescadors posaran en pràctica abans de l'estiu serà la implantació de les noves portes d'arrossegament, més respectuoses amb el fons marí.
Totes les notícies:
17/06/2025 - El Ple votarà avui posar a concurs el contracte municipal de residus
Després d'anys d'espera, finalment el Ple de l'Ajuntament de Palamós debatrà i votarà avui la...
17/06/2025 - El govern no accepta una moció sobre els treballadors de les ADER acomiadats, però sí obrir un expedient informatiu
L'ordre del dia del Ple municipal d'avui no inclourà una moció sobre el cas dels 4 treballadors...
17/06/2025 - Les pluges d'aquest any no asseguren un estiu tranquil als boscos
Malgrat hem tingut un hivern i una primavera plujosos, els boscos estan en unes condicions que...
17/06/2025 - Presenten el disseny del primer vaixell-aula del Museu de la Pesca
En un acte que s'ha fet aquest matí a la Capella del Carme, l'Ajuntament de Palamós ha presentat...
17/06/2025 - Les cambres gironines plantegen els reptes de futur del territori
Les 3 cambres de comerç de la demarcació, Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, s'han trobat...
Notícies relacionades:
Enllaços web relacionats: