15/03/2017 Societat
Zona verda a l'avinguda del President Macià.
L’Ajuntament de Palamós ha enquestat els usuaris de les zones blaves i verdes per conèixer la seva opinió sobre el funcionament d’aquests espais d’aparcament temporal tarifat al municipi. La finalitat és tenir tota la informació possible per decidir quin rumb prendre quan acabi, l’any que ve, l’actual concessió de les zones d’estacionament. Un horitzó que, ara mateix, no descarta l’opció de recuperar la gestió directa per part de l’Ajuntament.
L'Ajuntament ha fet més de 300 enquestes personals a peu de carrer a usuaris de les zones verdes i blaves. Es tracta de reunir informació suficient per prendre les decisions polítiques oportunes quan s'acabi l'actual concessió per gestionar aquests espais d'estacionament temporal tarifat. Maria Puig, regidora de Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Palamós.
El contracte de gestió i explotació de les zones blaves i verdes d'aparcament de Palamós es va adjudicar l'any 2014 a l'empresa Giropark. Dijous passat, la Junta de Govern Local va aprovar la darrera pròrroga anual del contracte, que expirarà el 30 de juny de 2018. Quan acabi es valorarà tot i, fins i tot, l'Ajuntament no tanca la porta a canviar a un model de gestió directa del servei. Maria Puig.
A Palamós hi ha 343 places de zona verda situades als barris de les Cases Noves, Mas Guàrdies i Eixample Nord, i en una part dels carrers de López Puigcerver i del President Macià, entre Enric Vincke i Nàpols. Hi ha 356 places més a l'aparcament de l'Arbreda però aquestes només són de pagament a l'estiu. Els residents hi tenen accés per 20 cèntims al dia. De places de zona blava n'hi ha 444. Ocupen la part restant de López Puigcerver i de President Macià, així com el passeig del Mar. En aquest darrer cas, la zona blava només funciona sis mesos a l'any, entre abril i octubre.
Totes les notícies:
28/02/2026 - El Palamós perd a casa amb el Lloret (0-1)
Dolorosa derrota del Palamós en el partit que ha disputat avui a casa davant el Lloret, després...
27/02/2026 - 'Les històries de l'avi Pere', premi Miquel Diumé al millor treball en ràdio dels Premis Carles Rahola
'Les històries de l'avi Pere', el programa cultural emès per Ràdio Palamós al llarg del mes de...
27/02/2026 - El Parlament aprova l'increment de l'impost turístic, progressiu fins al 2027
Amb els vots favorables del Partit del Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, i els...
27/02/2026 - Jornada de donació de sang, demà al CAP Palamós
Després de l'activitat de donació de plasma que es va fer ahir a la tarda, el Centre d'Atenció...
27/02/2026 - Cor de Teatre porta el muntatge còmic 'Operetta' a Palamós
Espectacle de música a capella teatralitzat, en clau còmica, demà dissabte a La Gorga. La...
Notícies relacionades:
19/07/2016 - Serveis Aquesta mitjanit entra en vigor el nou contracte de gestió dels aparcaments
...
31/05/2016 - Societat Giropark gestionarà els aparcaments municipals de Palamós
...
23/02/2016 - Serveis L'Ajuntament renuncia a gestionar els aparcaments i convocarà concurs
...
20/01/2016 - Societat Consultaran els veïns per valorar el funcionament de les zones tarifades d'aparcament
...