09/03/2017 Medi Ambient
Barques d'arrossegament al port de Palamós.
La flota d’arrossegament del port de Palamós torna avui a la feina després del període de veda biològica. Es tracta de les 17 barques del pla de gestió de la gamba, que s’han aturat durant dos mesos, i de les 7 embarcacions restants que completen la flota i que han fet un mes de veda. Amb aquesta mesura, els pescadors volen donar marge a la regeneració dels caladors i fer que la seva activitat sigui més sostenible.
Els dos mesos de veda són una de les condicions recollides en el pla de gestió de la gamba. Les 17 barques de Palamós que es dediquen a la pesca d'aquest preuat crustaci la fan cada any des de 2013. Segons el patró major de la Confraria de Pescadors palamosina, Toni Albalat, amb èxit.
Fins ara, els pescadors de gamba feien cinc setmanes seguides de veda i les tres restants les distribuïen entre els mesos de març i abril. Aquest any s'han aturat els dos mesos seguits, des de començament de gener fins ara, per adeqüar-se a la veda biològica que ha fet el conjunt de l'arrossegament de Girona i Barcelona durant tot el darrer mes. El patró major de Palamós creu, però, que en el futur això s'ha d'organitzar millor.
El sector de l'arrossegament ha fet veda sense saber quines compensacions els donarà l'administració, ni quan les-hi pagarà. Les de l'aturada de 2016 no les va cobrar fins al desembre. Toni Albalat reclama una mica més de consideració cap als pescadors.
A partir d'aquesta tarda, doncs, les peixateries ja es podran tornar a abastir amb gamba de Palamós, després de dos mesos, i amb peix d'arrossegament de la flota local, absent del mercat durant l'últim mes.
Totes les notícies:
17/09/2026 - Política L'Ajuntament subvenciona amb 40.000 euros la 50a Christmas Race, malgrat dubtar del futur de la regata
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va donar aquest dimarts passat el vistiplau a la subvenció al...
17/09/2026 - Política El govern posposa la votació al Ple del Compte General del 2025
L'equip de govern de l'Ajuntament de Palamós, que formen els grups d'ERC i el PSC, va decidir...
17/09/2026 - Serveis El port de Palamós i la seva destinació es promocionen a la fira Seatrade Cruise Med, a Las Palmas
Las Palmas de Gran Canaria és la seu, des d'ahir i fins avui dijous, de la fira biennal dels...
17/09/2026 - Societat 12 persones han mort ofegades aquest estiu a les platges de la Costa Brava
La campanya de bany a les platges de la Costa Brava, entre el 15 de juny i el 15 de setembre, s'ha...
17/09/2026 - Cultura SSIBE i els museus del Baix Empordà presenten 6 audioguies sensorials pel benestar emocional a través de la cultura
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, l'Institut Català de la Salut, i els museus del Baix...
Notícies relacionades:
06/02/2017 - Medi Ambient Les flotes d'arrossegament de la Costa Brava s'aturen per fer veda
...
27/01/2017 - Societat El sector pesquer no sap res de les ajudes a les vedes de 2017
...
09/01/2017 - Medi Ambient La flota palamosina de la gamba fa dos mesos de veda
...
Enllaços web relacionats: