03/03/2017 Cultura
L'acte es va fer ahir al vespre a l'Espai del Peix.
L’excavació del vaixell romà enfonsat a les illes Formigues començarà l’estiu que ve. Ahir ho van explicar els membres del Centre d’Arqueologia Subaquàtica de Catalunya, que van participar en un acte organitzat a Palamós per l’Associació Amics de les Illes Formigues. L’excavació comportarà una dificultat tècnica gran perquè les restes estan a 47 metres de profunditat, però s’espera obtenir informació important perquè el vaixell conserva part de la càrrega i la fusta.
Les primeres prospeccions es van fer la passada tardor amb el submarí Ictineu 3, en el marc d'una campanya per fer la carta arqueològica dels fons marins del Baix Empordà. Rut Geli, del Centre d'Arqueologia Subaquàtica de Catalunya, diu que ja coneixien l'existència d'aquestes restes per la informació que els havien donat un bus de Vic i un pescador de Palamós.
Els 47 metres de profunditat a què es troben les restes dificulten treballar-hi. Això serà el què començaran a fer l'estiu que ve, amb immersions d'aire comprimit però també amb l'ajuda de mitjans tècnics. Les restes són unes de les més ben conservades de Catalunya. Estudiar-les ajudarà a donar resposta a incògnites sobre les rutes comercials marines de l'època. Rut Geli.
A Catalunya hi ha 830 jaciments subaquàtics documentats. Rut Geli i el director del Centre d'Arqueologia Subaquàtica de Catalunya, Gustau Vivar, en van parlar ahir a Palamós, convidats pels Amics de les Illes Formigues. Els dos van coincidir a dir que evitar l'espoli d'aquest patrimoni és tasca de tots, perquè no es pot posar un vigilant a cada jaciment.
Totes les notícies:
25/09/2026 - Cultura La Nau dels 50 metres s'obre a una nova edició de la Tecnofan Party
La festa de cultura digital Tecnofan Party aterra, una vegada més, a la Nau dels 50 metres de...
25/09/2026 - Serveis L'Empordà Wine & Food ens porta un cap de setmana de gastronomia, vins, música i cultura, al passeig del Mar
L'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà l'escenari, des d'avui divendres i al llarg d'aquest...
25/09/2026 - Serveis Penúltima escala de creuer del setembre, amb el Marella Explorer
El port de Palamós rebrà aquest diumenge la penúltima escala de creuer d'aquest mes de setembre....
25/09/2026 - Medi Ambient Naturalistes de Girona fa un Bioblitz a Castell
L'Associació de Naturalistes de Girona presenta la primera edició del Bioblitz a Castell. Es...
25/09/2026 - Cultura Tertúlia sobre l'escola d'abans, amb l'associació Clau de Volta
L'associació Clau de Volta oferirà demà dissabte una tertúlia dins el cicle 'Les coses...