23/02/2017 Societat
Hisenda grava amb un 10 per cent la factura del transport públic.
Els ajuntaments han d’afrontar un nou entrebanc que els posa l’Agència Tributària. L’Estat ha decidit gravar amb un 10 per cent d’IVA la factura del transport públic. Des de l’Associació de Municipis pel Transport Urbà ho critiquen i hi veuen un cas de doble imposició, perquè la ciutadania ja paga impostos als ajuntaments que, alhora, també han de tributar a l’Estat.
L'Agència Tributària està fent arribar a les empreses que fan el servei de transport públic les notificacions perquè paguin un 10% d’IVA. El tribut grava els diners que les administracions paguen a aquestes empreses per la prestació del servei. Fins ara aquestes aportacions estaven exemptes d’IVA, però Hisenda reclama les quantitats arran d’una modificació de la llei que regula aquest impost. L'import recau en les concessionàries, però els governs municipals hi veuen repercussions en les seves finances i també en el preu final als usuaris. Responsables de l'Associació de Municipis pel Transport Urbà s'han reunit amb el secretari d'Estat d'Hisenda, José Enrique Fernández de Moya. El director general de l'Associació, Joan Prat, explica què li han demanat.
Hisenda ha demanat als representants dels municipis que presentin una proposta per escrit, per poder-la analitzar i intentar resoldre el problema. Des de l'Associació de Municipis pel Transport Urbà denuncien que Hisenda gravarà amb l'IVA tots els serveis contractats per ajuntaments, diputacions o la Generalitat. Alguns, com el transport, tenen un IVA del 10 per cent. Altres, com els serveis culturals, el tenen del 21 per cent.
Totes les notícies:
22/06/2026 - Medi Ambient Crida a la prudència durant la revetlla pel risc d'incendi
Demà dimarts viurem una nova nit màgica amb la revetlla de Sant Joan. Temps de gaudir d'un bon...
22/06/2026 - Societat L'Ajuntament convoca les ajudes per fer front al pagament de l'IBI
L'Ajuntament de Palamós ha obert la convocatòria dels ajuts a persones amb escassa capacitat...
22/06/2026 - Serveis El Marella Discovery 2 fa la penúltima escala de creuers del juny
El port de Palamós va completant les escales de creuer previstes per a aquest mes de juny, i que...
22/06/2026 - Medi Ambient Dipsalut controla dutxes i sorres a més de 80 platges de la Costa Brava
El Dipsalut, l'organisme de salut pública de la Diputació de Girona, reedita aquest any el seu...
22/06/2026 - Serveis 86 empreses i entitats gironines reben la certificació Biosphere de les cambres de comerç
Les cambres de comerç de Palamós i de Girona han fet el lliurament de les certificacions...