13/02/2017 Medi Ambient
La Fundació Humana promou la reutilització de roba amb finalitats benèfiques i mediambientals.
Avui comença un nou cicle d’activitats organitzades per l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós, en aquest cas centrat en propostes per fomentar la reutilització. Totes les activitats són gratuïtes i el calendari s’obre amb una exposició que amb el títol ‘La segona vida de la roba i la sostenibilitat global’ es podrà veure fins a final de mes a la Biblioteca Municipal.
La campanya d'activitats porta per nom 'Aquest hivern...reutilitzem!' i té com a finalitat divulgar la importància de seguir reduint el volum de deixalles que es generen i potenciar el seu reciclatge. Xavier Lloveras, regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós.
Aquesta exposició, que es pot veure a la Biblioteca Municipal, és una producció de l'entitat Humana Fundación Pueblo para Pueblo, que des de 1987 promou la segona vida de la roba amb finalitat social. La mostra descriu, a través de plafons explicatius, els avantatges i els diferents vessants d'aquest procés de gestió de l'última part del cicle de la roba i com, amb un gest senzill, es genera una cadena de valor que contribueix a la sostenibilitat del planeta. Les propostes del programa 'Aquest hivern...reutilitzem!' continuaran dimecres amb la presentació del llibre 'Residu zero a casa', de Bea Johnson, que explica el seu sistema de reduir a la mínima expressió la generació de residus. D'altra banda, els dissabtes 4, 11 i 18 de març es faran tres tallers participatius sobre aprofitament d'oli de cuina usat, impressió de fotografies sobre fusta reciclada i creacions artístiques sobre samarretes reutilitzades. Per últim, també hi ha un concurs a la xarxa Instagram que proposa capturar el millor moment de l'hivern de Palamós. Totes les activitats incloses al programa són gratuïtes, per bé que cal fer una inscripció prèvia contactant amb l'Àrea de Medi Ambient, a l'adreça naturapalamos@gmail.com o al telèfon 972 277200.
Totes les notícies:
18/06/2026 - Medi Ambient La depuradora de residuals ja fa tot el tractament de l'aigua, com abans del temporal 'Harry'
La depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ha recuperat tota la seva capacitat de tractament,...
18/06/2026 - Política L'abstenció de JuntsxCat permet aprovar les factures pendents de la deixalleria
El govern municipal de Palamós, format per ERC i el PSC, ha pogut desbloquejar el pagament de...
18/06/2026 - Cultura El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot de Nike pel Mundial de futbol, el més car de la història
El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot publicitari de Nike pel Mundial...
18/06/2026 - Societat SSIBE dona la benvinguda a 14 nous residents
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha fet el tradicional acte de benvinguda als nous...
18/06/2026 - Cultura El restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys i ho celebra amb l'edició d'un llibre
Aquest 2026, el restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys. Fundat al 1936, està situat al carrer...