31/01/2017 Societat
Contenidor de la Fundació Humana, a Palamós.
La Fundació Humana, que promou la reutilització de roba amb finalitats benèfiques i mediambientals, ha recollit aquest any passat a Palamós més de 33 mil quilos de tèxtil usat. Aquesta xifra representa un increment del 21 per cent en relació a l’any anterior. Humana té instal•lats al municipì una dotzena de contenidors on s’hi pot dipositar roba, calçat i complements i tèxtil de la llar, que ja no s’utilitzen.
Humana treballa des de fa 30 anys en la reutilització d'aquests recursos. Les peces dipositades als contenidors es traslladen a la planta de classificació que la Fundació té a l'Ametlla del Vallès. Gairebé la meitat de la roba i el calçat es prepara per a una segona vida. Una part va a botigues de segona má i la resta s'exporta a països d'Àfrica, Amèrica Llatina i Àsia per ser venuda a preus baixos per comerciants locals. La part que no es pot reutilitzar va a reciclatge. Tots els recursos que genera la gestió del tèxtil usat es destinen a programes de cooperació internacional. Des de la Fundació Humana es destaca que cada cop hi ha més consciència mediambiental per part de la ciutadania, i més interès en promoure un model d'economia circular que allargui la vida de la roba i el calçat. El responsable de Comunicació, Joan Carles Montes, destaca la importància d'aquesta col·laboració.
Humana remarca també el benefici mediambiental que té el reciclatge de roba usada. Evitar que 33.459 quilos recollits l'any passat a Palamós vagin a un abocador, representa un estalvi de 106 tones de CO2 a l'atmosfera.
Totes les notícies:
11/07/2025 - SSIBE aposta per humanitzar l'hospital de dia mèdic i obre una campanya de mecenatge
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà treballa un projecte per humanitzar l'espai de...
11/07/2025 - L'antic local de La Caixa al carrer de Santa Marta ja és de propietat municipal
L'Ajuntament de Palamós ha formalitzat aquesta setmana la compra del local que acull els serveis...
11/07/2025 - Escala del creuer Silver Ray al port de Palamós, demà
Demà dissabte continuen les escales de creuer al port de Palamós. En aquest cas amb la presència...
11/07/2025 - El 'Rumb(A)Palamós' es mourà avui al ritme de 'Los Gazpacho'
Segon divendres d'activitat del festival de rumba catalana 'Rumb(A)Palamós'. A les 10 d'aquesta...
11/07/2025 - 'Cinema lliure a la platja' arrenca aquest diumenge a la Fosca amb 'Flow'
La platja de Sant Esteve de la Fosca es convertirà aquest diumenge en una gran sala de cinema a...