26/01/2017 Esports
Oriol Borràs va completar la prova amb un temps de 149 hores. (Foto: Facebook Oriol Borràs).
El corredor de curses de muntanya i president del Club Alpí Palamós, Oriol Borràs, ha aconseguit finalitzar la Montane Spine Race, la cursa d’ultrafons més exigent que es fa al Regne Unit. La prova té un recorregut de 420 quilòmetres, amb 13 mil metres de desnivell acumulat. L’element que li dona més dificultat, però, és que es fa en ple hivern britànic, amb unes condicions climàtiques molt adverses.
La cursa tenia la sortida a la zona centre d'Anglaterra i avançava cap al nord fins a acabar dins de territori escocès. 420 quilòmetres que Oriol Borràs va fer en 149 hores 12 minuts i 44 segons. O, dit d'una altra manera, més de sis dies de marxa. Un recorregut exigent per la distància però també pel clima i per la gran quantitat d'hores de ruta nocturna. El mateix Oriol Borràs ha parlat de la seva experiència, en declaracions a Ràdio Palamós.
Oriol Borràs assegura que físicament ha pogut assumir bé el repte. La Montane Spine Race, però, passa factura a nivell psicològic.
El currículum d'Oriol Borràs en el camp de l'ultrafons ja comença a ser considerable. L'estiu de 2015 va completar la PTL al Montblanc. Una cursa que gira al voltant d'aquest massís, en territori de França, Itàlia i Suïssa, amb 307 quilòmetres i un desnivell positiu total de 26 mil metres. Abans, l'any 2013, Borràs ja va fer la Transalpine Run, amb 261 quilòmetres i 24 mil metres de desnivell entre Àustria, Alemanya, Itàlia i Suïssa. Un any després, al 2014, va acabar la Tor des Géants, 330 quilòmetres d'itinerari i 24 mil metres de desnivell, a la vall d'Aosta, a Itàlia.
Totes les notícies:
19/06/2026 - Cultura Barraques i la fira d'atraccions ens avancen que la Festa Major 2026 ja és aquí
Per bé que oficialment no arrencarà fins al dimarts 23 de juny, amb el pregó que aquest any...
19/06/2026 - Cultura Torna 'La Remullada' dels Showboys, la festa de l'aigua de Festa Major
Demà dissabte, la Festa Major de Palamós reviurà una activitat molt refrescant. L'Associació...
19/06/2026 - Serveis Palamós dinamitza el comerç local per Festa Major amb el 'Correbotigues'
Des d'avui divendres i fins al dia 28 d'aquest mes de juny, Promoció Econòmica i Turisme de...
19/06/2026 - Serveis Prop de 1.900 britànics han arribat avui a Palamós a bord del Marella Explorer
El port de Palamós rep avui un clàssic de les temporades de creuers, amb l'arribada del vaixell...
19/06/2026 - Cultura Concert de la coral donostiarra Aita Garayoa a l'església de Palamós
L'església de Santa Maria del Mar de Palamós acull a les 8 d'aquest vespre un concert de cant a...