17/01/2017 Medi Ambient
Barca de neteja d'aigües litorals.
Els municipis de Palamós i de Calonge-Sant Antoni valoren recuperar el servei de neteja d’aigües litorals, en el marc de la Mancomunitat. L’Agència Catalana de l’Aigua va deixar de prestar-lo l’any 2011. Aquell estiu, els dos municipis van arribar a un acord puntual per mantenir-lo, però des d’aleshores la neteja de residus flotants ja no s’ha fet més.
L'estiu de 2011, i davant la negativa de l'ACA a fer-ho, Palamós i Calonge van decidir habilitar un dispositiu conjunt per mantenir netes les aigües litorals. L'ajuntament calongí va aportar una embarcació i Palamós en va pagar el personal i el combustible, amb una despesa d'uns deu mil euros. L'embarcació va recórrer el litoral dels dos municipis, en horari de matí i tarda, sis dies a la setmana. L'experiència, però, no es va repetir i ara l'objectiu és poder arribar a un acord de col·laboració per fer-la de nou. Xavier Lloveras, regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós.
Fins a l'any 2010, l'Agència Catalana de l'Aigua invertia 2'3 milions d'euros anuals en el lloguer d'embarcacions per fer la neteja de residus flotants a les aigües litorals.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...