16/01/2017 Societat
Residència que Vimar té a la Bòvila Nova, a Palafrugell. (Foto: Fundació Vimar).
Després de dos anys de reivindicacions per part del col•lectiu de persones discapacitades que viuen en residències, la Generalitat farà finalment marxa enrere i rebaixarà els diners que els usuaris han de pagar per viure-hi. Així els ho ha anunciat la consellera d’Afers Socials, Dolors Bassa, en una recent reunió que ha mantingut a Girona amb representants d'aquestes entitats del tercer sector.
Des que la Generalitat va decidir incrementar la part que han de pagar els usuaris de residències, els discapacitats físics que s’estan a la que Mifas té a Girona, per exemple, es van quedar amb entre 130 i 200 euros al mes per pagar totes les despeses que tenen. Quan es reverteixi aquesta decisió, passaran a tenir-ne entre 300 i 400. Albert Carbonell és el president de Mifas Girona.
La consellera d’Afers Socials, Dolors Bassa, es va reunir la setmana passada a Girona amb prop de 300 representants d’associacions i usuaris de llars i residències per a persones amb discapacitat física i intel•lectual i els va confirmar l’anul•lació del copagament posat en marxa fa dos anys. Segons els va dir, l’anul•lació es produirà a partir del mes de març.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...