29/12/2016 Societat
Ràdio Palamós presenta avui la segona part de la producció audiovisual dedicada a la vida del doctor Francesc Dalmau. Aquesta part comença en el punt que es va acabar el primer episodi, la participació de Dalmau en el Desembarcament de Normandia, a la Segona Guerra Mundial. Se centra també en la seva vida política un cop va poder tornar a Catalunya. Després de la transició Dalmau va ser diputat d'ERC al Parlament de Catalunya i alcalde de Palamós. El trobareu a www.palamoscomunicacio.cat.
Com la primera part, presentada la setmana passada, el vídeo compta amb els testimonis de la seva filla Laura Dalmau i de Francesc Marco Palau, autor de la biografia ‘Francesc Dalmau. De Normandia a Palamós’, que es va presentar l'any passat en el centenari del naixament de Dalmau. I, com en el primer episodi, és la veu del mateix Francesc Dalmau qui introdueix cada capítol gràcies a uns fragments sonors del programa de Ràdio Palamós 'Hostes vindran' que, a finals dels anys 90 del segle passat, va enregistrar un cicle de tres entrevistes amb el popular doctor. Aquest és un fragment del vídeo.
Francesc Dalmau va morir el 31 de desembre de 2003, demà passat farà 13 anys. Prèviament, al 2001, l'Ajuntament de Palamós el va anomenar Fill Adoptiu de la Vila. Un altre dels reconeixements que s'ha fet a la seva figura humana i política ha estat posar el seu nom a la plaça situada a la cruïlla de l'avinguda de l'Onze de Setembre i el carrer de Cervantes. L'any passat, en el centenari del seu naixament, Palamós li va retre un homenatge amb un acte públic a La Gorga. Ara, Ràdio Palamós ha volgut també reconèixer la trajectòria de Francesc Dalmau. Un home proper, doctor de vàries generacions de palamosins, alcalde de la vila als anys 80 i una persona a qui li va tocar viure una vida complicada amb conflictes bèlics com la Guerra Civil Espanyola, la Segona Guerra Mundial, empresonaments o exilis. Els reportatges, ‘Vida d’èpica - Francesc Dalmau, el doctor de Palamós’, es presenten ara que s’han complert 80 anys de l’inici de la Guerra Civil, un conflicte que Dalmau va patir i viure de ben a prop. Tot plegat, un homenatge a una figura singular.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...