15/12/2016 Societat
Els participants de l'acte ahir a La Gorga.
La Comissió d’Ictus de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà porta avui a l’Auditori Josep Irla de Girona l’acte divulgatiu i solidari per recaptar diners per a la Marató de TV3. Ahir a la tarda, aquest mateix acte va omplir el teatre La Gorga de Palamós d’un públic que va poder escoltar explicacions mèdiques sobre què és i com es pot prevenir un ictus, així com el testimoni personal de pacients que l’han patit. L'acte va permetre recaptar més de 3.300 euros, entre aportacions 'in situ' i transferències on line.
L'acte portava per títol 'Ictus i tu'. Van parlar les doctores Yolanda Silva i Conxa Avinyó, que van incidir en la part mèdica de l'ictus. Aquesta afecció, que consisteix en una obturació arterial que danya el teixit cerebral, ja és la primera causa de mort a Catalunya entre les dones. Quan es produeix un d'aquests episodis, la rapidesa en l'atenció és fonamental en el pronòstic del pacient. Per això es va crear el Codi Ictus, un protocol d'actuació que coordina recursos mèdics amb aquest objectiu. A la nostra zona implica una col·laboració estreta entre l'hospital de Palamós i el Josep Trueta de Girona. Fruit d'això, precisament, es va decidir que l'acte impulsat per Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà es podria replicar avui a Girona. Conxa Avinyó és membre de la Comissió d'Ictus de SSIBE.
L'acte d'ahir a La Gorga va comptar també amb el testimoni dels pacients Montse Robert, Jordi Ors i Alfons Bartolomé. Ells són, precisament, els protagonistes del documental 'Superar l'ictus. Tornar a començar', realitzat per Ràdio Palamós, que es va presentar durant l'acte d'ahir. El reportatge compta també amb la participació de professionals sanitaris de l'hospital de Palamós i ajuda a conèixer la malaltia, les causes i, a partir d'aquí, com prevenir-la i superar-la. És un treball de Carlos Ribas, Carles Pastor i Abel Espinosa i ja el podeu trobar a la videcoteca de palamoscomunicacio.cat. Ahir, també es va presentar el curtmetratge 'De nit i de dia', en què també hi ha col·laborat l'emissora municipal. Precisament, l'acte de La Gorga es va poder seguir en directe, en streaming de vídeo, a través del web de Ràdio Palamós i el seu perfil de Facebook. Fins a 484 persones van seguir l'emissió en algun moment, amb una punta de 92 usuaris connectats de forma simultània.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...