13/12/2016 Societat
Es tracta de col·lectius de dones que elaboren i venen complements i bijuteria fets a mà.
Avui es presenta el grup Mimosa Palamós, vinculat a la Fundació Oncolliga. La seva finalitat és impulsar un programa de reinserció laboral per a persones que han patit càncer i han perdut la feina a causa de la malaltia. El programa va néixer l’any 2013 a Girona i s’està estenent pel territori, per exemple amb la creació d’aquest nou grup a Palamós, a través de col•lectius de dones que elaboren i venen complements i bijuteria fets a mà.
En un principi, el projecte va crear un taller d’elaboració de productes fets a mà pels propis afectats. Els primers productes que es van posar a la venda van ser bufandes de llana i uns davantals de cuina cosits a mà i apadrinats pel Celler de Can Roca, que van tenir una gran acollida per part del públic. D'aquí es va passar a l'elaboració de peces de bijuteria, que després es venen en mercats i similars. Montserrat Rodríguez és membre de la Delegació Oncolliga a Palamós i del grup Mimosa.
Oncolliga ofereix suport al grup Mimosa pel que fa a la promoció, material per a treballar, i logística, per bé que són els seus integrants els qui impulsen la iniciativa. De fet, l’objectiu a mitjà termini és que Mimosa sigui una empresa o cooperativa independent, capaç de créixer i d’oferir als seus membres una alternativa laboral que els permeti tenir uns ingressos i sentir-se realitzats des del punt de vista professional. L'acte de presentació del grup Mimosa a Palamós es fa a partir de les set d'aquesta tarda al recinte del Mas Guàrdies.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...
Notícies relacionades: