01/12/2016 Medi Ambient
Barques d'arrossegament al port de Palamós.
Les barques de Palamós incloses en el pla de gestió de la gamba faran veda biològica a partir del gener, com ha estat habitual des de l’any 2013. Les embarcacions es quedaran a port durant cinc setmanes consecutives, i després encara en faran tres més d’alternes, fins a la primavera. Són mesures que s’apliquen per reduir l’esforç pesquer i per aconseguir que la pesca de la gamba, el principal recurs que té la Confraria de Palamós, sigui sostenible.
El pla de gestió de la gamba de Palamós ha comportat la reducció de la flota pesquera i una limitació de la potència dels seus motors. Es fan menys passades pels caladors, es fa servir una malla més ampla per deixar lliures els exemplars més petits i, darrerament, s'han triat uns models de portes d'arrossegament amb menys impacte sobre el medi marí. La mesura més important del pla, però, és la veda. La flota de la gamba, formada per setze embarcacions, s'atura dos mesos anuals. Les primeres cinc setmanes començaran després de les festes de Nadal, possiblement el dijous 12 de gener. A partir d'aquí hi haurà, com és habitual, tres setmanes més que es faran alternes i que s'allargaran més o menys fins a la Setmana Santa. Antoni Albalat és el Patró Major de la Confraria de Pescadors de Palamós.
Les barques d'arrossegament que no formen part del pla de gestió de la gamba, fan veda durant un mes. Ara, la Generalitat anuncia un ajut d'un milió d'euros als pescadors catalans per a la veda d'aquest 2016. El president de la Federació Catalana de Confraries de Pescadors, Eusebi Esgleas, diu que estarà molt bé si aquests diners arriben abans d'acabar l'any.
Esgleas, malgrat tot, manté l'amenaça de no respectar voluntariament la veda d'arrossegament si no hi ha un compromís per escrit del govern central de cobrar les aturades dels darrers tres anys. Esgleas diu que sempre han respectat escrupulosament la veda sota el compromís que cobraran ajuts i encara esperen que els paguin alguna cosa.
Totes les notícies:
27/07/2026 - Societat L'hospital de Palamós tindrà un equip d'hospitalització domiciliària
La Fundació Hospital de Palamós vol incorporar abans no acabi aquest any un equip...
27/07/2026 - Societat L'Ajuntament licita el contracte de gestió de la Llar d'Infants Municipal
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació del contracte de gestió de la Llar...
27/07/2026 - Societat Palamós farà 3 jornades consecutives de donació de sang a l'agost
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants de Sang de Girona convoquen 3...
27/07/2026 - Societat Mossos d'Esquadra reforça les comissaries de costa durant l'estiu
Els Mossos d'Esquadra han posat en marxa aquest estiu un pla integral de seguretat a tot el...
27/07/2026 - Medi Ambient Calonge i Sant Antoni posa punts informatius sobre la recollida de residus
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa un sistema de punts informatius de carrer...
Notícies relacionades:
24/08/2016 - Societat Deu anys treballant per una pesca més sostenible
...
13/06/2016 - Societat Els mariners també cobraran ajudes per les vedes pesqueres
...
29/03/2016 - Medi Ambient Nova setmana de veda per als pescadors de gamba de Palamós
...
Enllaços web relacionats: