25/11/2016 Societat
Lectura del manifest contra la violència de gènere, aquest migdia davant la Casa de la Vila. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L’Ajuntament de Palamós ha organitzat aquest migdia l’acte públic de lectura d’un manifest, amb motiu de la commemoració del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones. L’acte s'ha fet a la porta de l’Ajuntament. El seu objectiu ha estat rebutjar la violència masclista a través d’un missatge que es vol fer arribar molt especialment al jovent.
El motiu és que es considera que aquest col·lectiu encara no percep prou la desigualtat existent entre gèneres. Es tracta d'evitar, a ulls dels més joves, que la imposició, el menyspreu, les amenaces, la humiliació o la gelosia es vegin com a actituds normals en una relació amorosa. Això ho ha posat de relleu el manifest presentat en aquest acte i que ha llegit Sandra Medina, treballadora social i referent del protocol de maltractaments de l'hospital de Palamós. L'acte commemoratiu del Dia Internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones, l'organitza l'Àrea d'Acció Social i Ciutadania de l'Ajuntament de Palamós. La seva regidora, Natàlia Casellas, explica com actuen quan tenen coneixement d'un cas de violència de gènere.
El manifest llegit avui a Palamós fa un clam per eradicar la violència masclista i està firmat per les principals institucions del país. El document posa l'accent en denunciar les violències sexuals i reclama la cooperació entre les institucions i les administracions públiques, implantant un model d'abordatge respectuós amb la llibertat de les dones, reparador del dany i innovador, amb l'objectiu de prevenir la violència masclista fins a eliminar-la definitivament.
Totes les notícies:
20/03/2026 - Xavi Verdaguer dona consells pels bons hàbits alimentaris i d'estil vida per millorar l'energia i el rendiment dels nostres fills i filles
El nutricionista i fisioterapeuta Xavi Verdaguer va parlar ahir a Palamós dels habits alimentaris...
20/03/2026 - 'El Quart Trimestre' o la maternitat més enllà del part
L'edifici Fleming del complex assistencial de Palamós ha estat aquest matí l'escenari de la...
20/03/2026 - Ruta guiada pel termenal de Palamós, aquest diumenge
Amb motiu de la restitució, recuperant-ne les fites, de la línia de terme que separava antigament...
20/03/2026 - '(Re)Coneguem la nostra història': les dones de Palamós a través dels seus oficis
Encara en el marc dels actes commemoratius del Dia Internacional de les Dones, el Servei d'Igualtat...
20/03/2026 - Desfilada de roba de segona mà a benefici de Càritas
Càritas Interparroquial Palamós-Sant Joan organitza aquest diumenge una altra edició de la...
Notícies relacionades: