17/11/2016 Societat
El conveni vol potenciar la col·laboració en atenció assistèncial en pediatria. (Foto: SSIBE).
Els hospitals de Palamós i de Sant Joan de Déu, de Barcelona, signen un conveni de col·laboració en pediatria per cooperar en matèria d’atenció assistencial, formació, docència i recerca. Aquest acord s'ha materialitzat amb la incorporació de la Doctora Bibiana Friguls, de l'hospital Sant Joan de Déu, que serà la nova Cap del Servei de Pediatria de l'hospital de Palamós.
L'hospital Sant Joan de Déu, a Barcelona, està especialitzat en l’atenció a patologies pediàtriques, obstètriques i ginecològiques. Aquest conveni pot suposar, doncs, un salt qualitatiu en l'atenció assistencial pediàtrica de l'hospital de Palamós.
La Doctora Friguls prestarà els seus serveis sota la dependència funcional i jeràrquica del Servei de Pediatria de l'hospital barceloní, farà tasques d’assistència pediàtrica, tant en l’àmbit hospitalari com d’Atenció Primària, i assumirà responsabilitats pròpies de Cap de Servei de Pediatria, com detectar les necessitats de formació dels professionals i promoure activitats de recerca.
Amb aquest conveni, les dues institucions volen potenciar una nova etapa de col•laboració. La iniciativa coincideix amb la voluntat del Departament de Salut de la Generalitat, que promou la coordinació d’esforços i la racionalització dels recursos dels centres hospitalaris, per tal d’assolir una atenció sanitària de màxima qualitat.
Dins aquesta iniciativa, es crearà una comissió formada per la direcció assistencial de l’hospital de Palamós i la direcció mèdica del Sant Joan de Déu, per fer el seguiment d'aquesta col·laboració.
Totes les notícies:
21/05/2025 - Els paradistes qüestionen la funcionalitat del futur nou Mercat Municipal
L'Ajuntament de Palamós té previst començar la reforma integral del Mercat Municipal el mes de...
21/05/2025 - Un Mercat Municipal pels propers 25 anys, sostenible i amb menys parades
El projecte de reforma integral del Mercat Municipal de Palamós ha començat el seu tràmit amb...
21/05/2025 - Creu Roja Palamós convoca les beques de material escolar
Del 9 al 20 de juny es podrà presentar la documentació per sol·licitar els ajuts pel retorn a...
21/05/2025 - El creuer Wind Surf fa escala al port de Palamós
El port de Palamós rep avui la setena de les 9 escales previstes per a aquest mes de maig. La...
21/05/2025 - L'Escudella de Palamós, un nou plat de cullera de tradició marinera
Aquest matí s'ha presentat a l'Espai del Peix l'Escudella de Palamós, el nou plat de cullera de...