21/10/2016 Societat
Un dels sopars servits en un establiment comercial, en l'edició de l'any passat. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Les jornades ‘Palamós Gastronòmic’ converteixen avui els aparadors d’algunes botigues en improvisats menjadors, on poder degustar plats preparats pels restaurants de la vila. Els àpats es prepararan dins del mateix comerç i després se serviran a la vista de clients i vianants. Aquest any hi participen cinc botigues. Finalment s'ha descartat, per raons meteorològiques, fer el sopar a bord del vaixell centenari de vela llatina 'Rafael'.
Els establiments comercials que participen són Peacock, Ràdio Pepe, Verde Limón, Viatja pel Món i Tentazioni. Els restaurants que els elaboraran i serviran el sopar seran, respectivament, Mas dels Arcs, Caleta Blava, El Moll, Rumbo al Cairo i L'Arcada. En tots els casos es tracta de sopars per a grups d'entre quatre i vuit persones. Els comensals estan convidats expressament pels comerços i els restaurants. Els cuiners enllestiran les preparacions i muntaran els plats dins la mateixa botiga, a partir de quarts de vuit del vespre, i els serviran a uns clients que, per un dia, soparan en un aparador a la vista de clients i vianants. Sílvia Romero, tècnica de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós.
Els sopars als aparadors ja es van posar en pràctica l'any passat dins el 'Palamós Gastronòmic', amb un gran ressò mediàtic per l'originalitat de la proposta. Per aquest motiu, en aquesta edició s'ha decidit reeditar-la. Les jornades, que duren tot aquest mes d'octubre, pretenen aprofundir en la gastronomia de Palamós des de tots els seus àmbits, fomentant la seva oferta culinària i degustant els seus productes autòctons.
Totes les notícies:
22/09/2026 - Medi Ambient L'estiu molt càlid augura una tardor amb risc de pluja extrema
El canvi climàtic fa que no parem de batre rècords de temperatures altes i, després d'un dels...
22/09/2026 - Serveis L'Ajuntament contracta una consultora per calcular el nou cost dels complements salarials de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós ha contractat una empresa externa perquè faci el càlcul dels complements...
22/09/2026 - Obres i Urbanisme L'oposició critica que els baixants del Mercat no es connectin a la xarxa d'aigües plujanes
Els grups de Junts per Catalunya i de Som-hi per Palamós i Sant Joan, tots dos en l'oposició...
22/09/2026 - Política La moció de JuntsxCat sobre Rheda, al Ple d'octubre
Després que finalment va quedar fora de l'ordre del dia del Ple municipal d'aquest setembre, Junts...
22/09/2026 - Cultura Recull dels primers anys de 'Converses de taverna', avui al cicle 'Mar fràgil'
Aquesta tarda es farà al Museu de la Pesca de Palamós la segona de les 3 sessions del cicle 'Mar...
Notícies relacionades: