21/10/2016 Societat
CCOO denuncia la precarització de l'ocupació al sector turístic.
El sindicat Comissions Obreres ha demanat a la Inspecció de Treball que incrementi el control als establiments turístics, per l’augment de la precarització laboral. La formació sindical ha denunciat que l’augment de l’ocupació turística que hi ha hagut aquest estiu no s’ha traduït en una millora de les condicions laborals dels treballadors del sector.
Segons les dades facilitades pel sindicat Comissions Obreres, el 97 per cent dels contractes fets en el sector turístic a Catalunya són precaris, i d’aquests la meitat es fan a temps parcial tot i que l’empleat acabi treballant tota la jornada. El secretari general de Comissions Obreres a les comarques gironines, Bartomeu Compte, ha exemplificat aquesta situació.
Des de Comissions Obreres han reclamat que la Inspecció de Treball actuï per fer aflorar les situacions irregulars a tota la demarcació gironina, i no només en casos ja coneguts com per exemple Lloret de Mar. També demanen diàleg social i un pacte pel turisme sostenible, incloent l’àmbit laboral.
Totes les notícies:
08/05/2026 - Serveis El Marella Explorer desembarca turisme britànic al port
Avui tenim escala de creuer al port de Palamós, la segona d'aquest mes de maig. Va a càrrec del...
08/05/2026 - Societat Jornada doble de donació de sang i plasma, la setmana que ve a Palamós
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants programaran aquesta setmana que...
08/05/2026 - Societat Preinscripcions obertes pels programes formatius del Pla de Transició al Treball
Des d'aquesta setmana està oberta la preinscripció als programes de formació i inserció del Pla...
08/05/2026 - Política L'ANC porta a Palamós la presentació del llibre d'Aleix Sarri 'Ànima de República'
Demà dissabte, l'Assemblea Nacional Catalana porta a la Biblioteca de Palamós un altre acte del...
08/05/2026 - Societat Més de 300 persones participaran aquest diumenge a la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge 10 de maig la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà...
Notícies relacionades: