18/10/2016 Cultura
El submergible Ictineu 3, la setmana passada al port de Palamós.
Amb motiu de la campanya de prospecció arqueològica que estan fent al litoral de Palamós, el Museu de la Pesca ha organitzat dues jornades de visites guiades a bord del submarí Ictineu 3 i del vaixell d’arqueologia subaquàtica Thetis. Les visites s’han programat pels dies 22 i 29 d’octubre, duraran al voltant d’una hora i inclouran també una presentació del projecte i la projecció d’imatges submarines. L’activitat és gratuïta però cal fer una inscripció prèvia al mateix Museu de la Pesca.
El submarí Ictineu 3 va arribar la setmana passada a Palamós després de fer la travessa subaquàtica des de Sant Feliu de Guíxols, on, acompanyant el Thetis, ha fet la primera part de la campanya de prospeccions. Un dels responsables de l'embarcació, Pere Forés, explica en quin punt es troba ara aquesta campanya.
L'Ictineu 3 és un submarí civil dissenyat a Catalunya, capaç de submergir-se fins a 1.200 metres de profunditat. Porta unes bateries que li permeten una autonomia molt major que la d'altres submergibles similars. De fet, la travessa entre Sant Feliu i Palamós, més de 12 quilòmetres, la va poder fer d'una tirada, quan amb unes bateries normals no hagués pogut recórrer més de 2 quilòmetres i mig. L'Ictineu 3 està especialitzat en la prospecció d'ecosistemes marins i de patrimoni arqueològic submergit. En aquesta darrera tasca col·labora activament amb el Thetis, el vaixell del Centre d'Arqueologia Subaquàtica de Catalunya. Ara, tots dos es podran visitar a Palamós els dies 22 i 29 d'octubre. Les visites començaran a dos quarts d'una del migdia amb una presentació del projecte Ictineu 3 i de la tasca del Centre d'Arqueologia Subaquàtica. Tot seguit es projectaran imatges submarines enregistrades durant les immersions i, finalment, hi haurà les visites guiades a les dues embarcacions.
Totes les notícies:
10/08/2026 - Societat Comencen 3 jornades de donació de sang al passeig de Palamós
Des d'avui dilluns i fins demà passat dimecres, l'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà...
10/08/2026 - Cultura 3 concerts de l'Amb So de Cobla han superat els 2.000 espectadors
La desena edició del festival Amb So de Cobla va tancar portes aquest dissabte passat a l'Àgora...
10/08/2026 - Societat L’OncoMusicFest i Costa Beats aporten més de 18.000 euros a la campanya 'Com a casa!'
Les organitzacions de l'OncoMusicFest i del CostaBeats han lliurat a Serveis de Salut Integrats del...
10/08/2026 - Serveis La proposta europea d'incrementar l'IVA a l'hostaleria genera debat
La Comissió Europea ha demanat a Espanya augmentar l'IVA al sector hoteler i al de la...
10/08/2026 - Medi Ambient Crida als pescadors nocturns de platja perquè no deixin brutícia
A l'estiu, cada cop és més habitual veure practicants de pesca recreativa que s'instal·len a les...
Notícies relacionades: