03/10/2016 Societat
El Pla delimitarà les activitats que es poden fer en l'àmbit portuari.
L’Ajuntament de Palamós i Ports de la Generalitat engegaran en els pròxims dies les reunions per a la redacció del pla especial del port. Les dues institucions es van comprometre aquest estiu a tenir enllestit el document en el termini d’un any. El pla especial ha de delimitar exactament què es pot i què no es pot fer en l’ambit portuari, serà una oportunitat per a noves inversions públiques i privades i permetrà que el port deixi de viure d'esquena al teixit urbà de Palamós.
El nou gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez, va visitar Palamós divendres passat. Ell mateix va explicar que va parlar del pla especial del port amb l'alcalde Lluís Puig i que és un tema prioritari pel Govern de Catalunya.
Els criteris per a la redacció del pla especial són l'ajustament a la Llei de ports, la d'urbanisme i al Pla d'Ordenació Urbana Municipal, així com la regulació dels usos que té actualment el port. A partir d'aquí es desenvoluparan una sèrie de línies estratègiques prèvies que passen, d'entrada, per ordenar el port i els sectors que hi conviuen, en funció de les necessitats de superfície per a usos portuaris i dels espais lliures. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, coincideix amb la Generalitat en què es tracta d'un instrument molt important.
El pla especial del port pretén una solució urbanística per facilitar la continuïtat del passeig del Mar fins a les instal·lacions del port. En aquest sentit, també es preveu ampliar les àrees per a vianants al voltant de la Planassa, suprimir barreres arquitectòniques, implantar mesures ambientals i donar resposta a les necessitats d'aparcament. Pel que fa a l'activitat pesquera, el pla haurà de trobar solucions per reubicar espais com les casetes de pescadors o l'estenedor de xarxes i millorar els accessos. En l'apartat dels creuers es preveu potenciar les activitats que hi estan lligades, així com optimitzar l'accessibilitat dels autobusos. S'aplicarà un marc regulador de la imatge i la intensitat de l'activitat de terrases i altres que estiguin lligades a la façana marítima, a més d'adequar les instal·lacions del sector esportiu a la normativa urbanística i els seus paràmetres d'edificabilitat. Ports de la Generalitat i l'Ajuntament de Palamós treballaran conjuntament en la redacció del pla especial del port. Si es compleixen els terminis previstos, el document hauria de ser una realitat d'aquí a un any.
Totes les notícies:
10/06/2026 - Serveis Adjudicades 11 de les 19 parades del Mercat Municipal nou
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat 11 concessions de llocs de venda en el Mercat Municipal nou....
10/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament començarà després de l'estiu els asfaltatges i la millora de voreres
L'Ajuntament de Palamós preveu començar la tardor vinent les obres d'asfaltatges de carrers i de...
10/06/2026 - Política Comuns fa preguntes al Parlament per l'avaria de la depuradora de Mont-ras
El grup dels Comuns al Parlament de Catalunya ha registrat una bateria de preguntes per demanar...
10/06/2026 - Societat En marxa les preinscripcions del curs 2026-27 a l'Escola Municipal d'Adults
L'Escola Municipal d'Adults de Palamós comença avui el període de preinscripcions pel curs que...
10/06/2026 - Societat Palamós tanca amb èxit una nova edició del Projecte Rossinyol
El projecte educatiu Rossinyol acaba de tancar una altra edició a Palamós, i ho ha fet amb èxit....