08/09/2016 Medi Ambient
Un vehicle de l'Agrupació de Defensa Forestal.
Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat l'alerta del pla INFOCAT, de prevenció d'incendis forestals, en haver acabat l'episodi de vent de tramuntana que ha afectat la zona de l'Empordà. Això no vol dir, però, que es pugui abaixar la guàrdia perquè el risc continuarà sent encara molt elevat en els pròxims dies. Això és així perquè la sequera acumulada és molt gran i perquè, per bé que no tindrem les temperatures extremes dels últims dies, sí que es mantindarn altes encara aquesta setmana.
Un cop finalitzat l'episodi de vent, Protecció Civil desactiva l'alerta del pla INFOCAT i la rebaixa a prealerta. Entre les comarques més afectades pel perill d'incendi forestal encara hi ha l'Alt i el Baix Empordà. A més, es preveu que la situació s'allargui els propers dies perquè no hi ha previsió de pluges generalitzades. Una vegada més, les autoritats recorden que cal evitar conductes negligents com ara llençar burilles des d'un vehicle, encara que semblin apagades. Tot i que és un missatge que es repeteix constantment, aquesta conducta és encara la causa de la major part d'incendis de marge que es declaren.
Totes les notícies:
11/05/2026 - Política L'Ajuntament de Palamós preveu incrementar l'execució d'inversions
El regidor de Serveis Econòmics de l'Ajuntament de Palamós, Eduard Riera, del grup d'ERC, preveu...
11/05/2026 - Societat Donació de sang i plasma al CAP Palamós, aquesta tarda
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants criden a participar en la jornada...
11/05/2026 - Societat Reunió participativa veïnal a les comunitats del Pla de barris
L'Ajuntament de Palamós programa avui la quarta i penúltima trobada del cicle de reunions amb...
11/05/2026 - Successos Un detingut i dos lesionats en dues baralles al carrer
Una persona detinguda i dues de ferides és el balanç de dues baralles a la via pública que s'han...
11/05/2026 - Societat El palamosí Adrià Garcia és amnistiat després d'anys de neguit per un cas d'una discussió mentre col·locava llaços grocs
Avui us expliquem el cas del palamosí Adrià Garcia que, recentment, ha estat amnistiat per...
Notícies relacionades: