31/08/2016 Cultura
El jaciment arqueològic romà del Collet. (Foto: Ajuntament de Calonge).
La setmana que ve comença una nova campanya d'excavacions arqueològiques al Collet de Sant Antoni. La campanya s'emmarca en el conveni de tres anualitats firmat entre l'Ajuntament de Calonge i la Universitat de Girona. Les excavacions van començar l'any passat posant al descobert les restes del que hauria estat una important i luxosa residència, que probablement va pertànyer al propietari d'una terriseria.
Aquesta indústria fabricava àmfores pel transport i comercialització del vi. Una terrisseria romana que ja es va excavar fa uns anys. Ara, però, la zona d'estudi la constitueix la residència del seu propietari, que comptava amb un pati porticat central amb diverses estances. L'any passat es van tenir indicis de l'existència de paviments de mosaic, confirmant la importància que la vil·la va assolir en algun moment de la seva història, datada entre els segles I abans de crist i V d.C. Lluís Palahí és el director de l'excavació del recinte arqueològic del Collet.
En la campanya d'excavacions que comença la setmana entrant hi participaran alguns alumnes de la UdG. En el futur aquesta participació es vol ampliar a altres sectors, explica Lluís Palahí.
De fet, entre els dies 6 i 12 de setembre estava prevista la intervenció en les excavacions d'un grup d'alumnes de l'institut Puig Cargol de Sant Antoni. Per problemes de calendari, però, finalment no ha estat possible, segons s'ha confirmat des de la Universitat de Girona.
Totes les notícies:
14/05/2025 - L'oposició força un Ple extraordinari per parlar de mobilitat i seguretat
A dos quarts de 9 del matí ha començat el Ple extraordinari de l'Ajuntament de Palamós, demanat...
14/05/2025 - Palamós licita l'abalisament del litoral municipal
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic el contracte de l'abalisament del litoral del...
14/05/2025 - El programa Pescaturisme va tenir l'any passat 67 usuaris
Com ja us explicàvem ahir, l'embarcació d'arrossegament Estrella del Sur III serà una de les que...
14/05/2025 - Inscripcions obertes al Curs d'estiu de flauta travessera de Vicens Prats
Ja és oficial. Com ja va avançar Ràdio Palamós al setembre de l'any passat, el Teatre La Gorga...
14/05/2025 - Conferència sobre l'escola franquista, avui a la Biblioteca
La Biblioteca Municipal de Palamós acollirà a partir de les 7 d'aquesta tarda la conferència...
Notícies relacionades:
08/10/2003 - Cultura L'Ajuntament de Calonge demana que es protegeixi el jaciment del Collet Est
...
18/05/2016 - Cultura Potenciaran el Collet de Sant Antoni com a espai públic d'oci i cultura
...
31/07/2014 - Cultura Visita guiada al paratge del Collet.
...
05/03/2010 - Cultura Jornades pro-jaciment arqueològic del Collet.
...