19/07/2016 Serveis
Un dels accessos a l'aparcament de la platja Gran.
Aquesta pròxima mitjanit s'escenifica el canvi en la concessió de la gestió dels aparcaments públics de Palamós. L'empresa Romepark, que l'ha tingut ininterrompudament des de l'any 1999, cessa en aquesta funció. Li agafa el relleu la societat Giropark, vinculada al Grup Mifas, i que és l'únic licitador que es va presentar al concurs públic convocat aquest any per l'Ajuntament de Palamós.
Inicialment, l'Ajuntament va fer passes per rescindir unilateralment el contracte amb Romepark perquè aquesta empresa mantenia un deute amb la Seguretat Social i el municipi temia que això repercutís subsidiàriament en les seves arques. La Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat, però, va considerar improcedents les intencions de l'Ajuntament. Davant això, el consistori va optar per deixar que Romepark exhaurís el contracte, que acaba avui, i convocar un concurs públic per adjudicar-lo de nou. A aquesta licitació s'hi va presentar només Giropark, que ja té la concessió de les zones blaves i verdes d'aparcament. Per a l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, és bo que hi hagi aquesta coincidència.
Giropark s'ha adjudicat la gestió dels aparcaments de la platja Gran, la Planassa i la Cooperativa per un preu d'1'2 milions d'euros. El termini del contracte és exactament de dos anys i cinc mesos, fins al 19 de desembre de 2018. Cal recordar que això coincidirà amb la finalització de l'acord d'explotació dels estacionaments de la platja Gran i de la Planassa, que són propietat de la Generalitat. Amb el nou concessionari el règim de tarifes dels aparcaments continua igual. També hi treballarà el mateix personal que fins ara, que ha estat subrogat per Giropark.
Totes les notícies:
28/02/2026 - El Palamós perd a casa amb el Lloret (0-1)
Dolorosa derrota del Palamós en el partit que ha disputat avui a casa davant el Lloret, després...
27/02/2026 - 'Les històries de l'avi Pere', premi Miquel Diumé al millor treball en ràdio dels Premis Carles Rahola
'Les històries de l'avi Pere', el programa cultural emès per Ràdio Palamós al llarg del mes de...
27/02/2026 - El Parlament aprova l'increment de l'impost turístic, progressiu fins al 2027
Amb els vots favorables del Partit del Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, i els...
27/02/2026 - Jornada de donació de sang, demà al CAP Palamós
Després de l'activitat de donació de plasma que es va fer ahir a la tarda, el Centre d'Atenció...
27/02/2026 - Cor de Teatre porta el muntatge còmic 'Operetta' a Palamós
Espectacle de música a capella teatralitzat, en clau còmica, demà dissabte a La Gorga. La...