14/07/2016 Societat
La pacient va ser intervinguda l'any 2013 a l'hospital de Palamós.
Un jutjat de Barcelona ha condemnat el Servei Català de la Salut a pagar una compensació de 29.400 euros a una pacient per les complicacions que va tenir en una intervenció quirúrgica que li van fer l'any 2013 a l'hospital de Palamós. La sentència considera que no se la va informar dels riscos de complicacions tromboembòliques, que finalment es van produir.
Segons informa l'Agència Catalana de Notícies, a la dona, que en aquell moment tenia 43 anys, li van fer una histerectomia abdominal. El cirurgià no va prescriure un tractament anticoagulant després de l'alta hospitalària de la pacient, segons el jutge perquè no ho va considerar necessari i perquè els protocols mèdics no l'obligaven. Per aquest motiu només es va limitar a la prescripció d'heparina els dos dies posteriors a l'operació. Passades dues setmanes, la dona va sentir un dolor que, finalment, va ser diagnosticat al servei d'urgències de l'hospital de Palamós com una tromboembòlia pulmonar. El jutjat critica que tot i ser conegut el risc d'aparició d'aquest episodi, això no estigués inclòs en el document de consentiment informat que va firmar la pacient.
Totes les notícies:
14/05/2026 - Successos Detingut dos cops en dos dies per robatoris violents, lesionant de consideració una víctima
Els Mossos d'Esquadra han detingut en dues ocasions, al llarg d'aquesta setmana i amb només dos...
14/05/2026 - Societat L'Ajuntament vol aclariments legals abans de complir la sentència pel complement salarial de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós diu que està pendent de consultes legals per aclarir de quina manera...
14/05/2026 - Política Som-hi demana al govern que pagui ja els factors retributius reconeguts judicialment als policies locals
Som-hi per Palamós i Sant Joan portarà al Ple municipal del dimarts vinent l'afer dels factors...
14/05/2026 - Serveis Les platges de Palamós recuperen les dutxes, 4 anys després
Per primera vegada des de l'any 2022, les platges de Palamós tornaran a tenir servei de dutxes...
14/05/2026 - Serveis Escala del creuer Sea Cloud Spirit
El port de Palamós rep avui la visita del creuer Sea Cloud Spirit, de la naviliera Sea Cloud...