13/07/2016 Societat
Imarge del Ple del mes de juliol de l'Ajuntament de Palamós. (Foto: Servei de Premsa Ajuntament de Palamós).
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir al vespre el conveni que dóna el tret de sortida al procés de redacció del pla especial del port de Palamós. La proposta va tenir el vot en contra dels grups del PSC i de Junts x Palamós i Sant Joan que acusen el govern d'haver fet aquest primer pas unilateralment. Els socialistes, a més, es queixen que l'Ajuntament assumeixi una part de les despeses de redacció del document.
El pla especial del port de Palamós és un document que es va començar a tramitar ja fa disset anys i que en tot aquest temps no ha acabat de reeixir. Es tracta de crear una eina que delimiti clarament els usos que ha de tenir la zona portuària de Palamós, compresa entre l'aparcament de la platja Gran i la pedrera del vial del Port, i que és competència de la Generalitat de Catalunya. El conveni aprovat ahir pel Ple municipal és la primera declaració d'intencions que fan l'Ajuntament i el Govern català per tal de treballar conjuntament en aquest procés. Això implicarà la creació d'una oficina mixta formada per les dues administracions i en la qual també hi dirà la seva el Consell Econòmic i Social de Palamós. El regidor d'Urbanisme, Jordi Pallí, de Convergència i Unió, va dir ahir que el pla especial del port ha de servir primordialment l'interès públic.
La proposta de conveni va tirar endavant sense el suport del PSC i de Junts x Palamós i Sant Joan, que hi van votar en contra. Consideren que l'equip de govern ha incomplert el compromís de buscar el consens des del primer pas del procés i asseguren que ha actuat de manera unilateral. Especialment crítics van ser els socialistes amb el fet que el conveni contempli que Ajuntament i Generalitat paguin a mitges el cost de redactar el pla especial del port. Un compromís que pot costar-li al municipi fins a 30 mil euros. Teresa Ferrés, portaveu del grup del PSC.
L'equip de govern va insistir que el conveni només és l'inici d'un llarg procés en què assegura que tots els grups polítics hi podran participar, a través d'una comissió de seguiment.
Totes les notícies:
10/09/2025 - Intenta robar en una farmàcia de Palamós i els mossos el detenen
Els Mossos d'Esquadra van detenir ahir un home de 34 anys per l'intent de robatori en una farmàcia...
10/09/2025 - Lluís Puig deixa de ser l'alcalde de Palamós i s'obren 10 dies pel seu relleu
El republicà Lluís Puig ha deixat de ser l'alcalde de Palamós, després de més de 10 anys en el...
10/09/2025 - Som-hi i Junts ofereixen l'alcaldia a la socialista Raquel Gallego
Tot apunta que la republicana Maria Puig es convertirà d'aquí a poc més d'una setmana en la nova...
10/09/2025 - Actes institucionals de la Diada Nacional de Catalunya a Palamós
Demà és 11 de Setembre, la Diada Nacional de Catalunya. L'Ajuntament de Palamós ho commemorarà...
10/09/2025 - Revetlla de la Diada amb l'ANC i 'Fem botifarra catalana'
L'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós, que inclou aquest municipi, el de Calonge i Sant...
Notícies relacionades: