13/07/2016 Societat
Imarge del Ple del mes de juliol de l'Ajuntament de Palamós. (Foto: Servei de Premsa Ajuntament de Palamós).
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir al vespre el conveni que dóna el tret de sortida al procés de redacció del pla especial del port de Palamós. La proposta va tenir el vot en contra dels grups del PSC i de Junts x Palamós i Sant Joan que acusen el govern d'haver fet aquest primer pas unilateralment. Els socialistes, a més, es queixen que l'Ajuntament assumeixi una part de les despeses de redacció del document.
El pla especial del port de Palamós és un document que es va començar a tramitar ja fa disset anys i que en tot aquest temps no ha acabat de reeixir. Es tracta de crear una eina que delimiti clarament els usos que ha de tenir la zona portuària de Palamós, compresa entre l'aparcament de la platja Gran i la pedrera del vial del Port, i que és competència de la Generalitat de Catalunya. El conveni aprovat ahir pel Ple municipal és la primera declaració d'intencions que fan l'Ajuntament i el Govern català per tal de treballar conjuntament en aquest procés. Això implicarà la creació d'una oficina mixta formada per les dues administracions i en la qual també hi dirà la seva el Consell Econòmic i Social de Palamós. El regidor d'Urbanisme, Jordi Pallí, de Convergència i Unió, va dir ahir que el pla especial del port ha de servir primordialment l'interès públic.
La proposta de conveni va tirar endavant sense el suport del PSC i de Junts x Palamós i Sant Joan, que hi van votar en contra. Consideren que l'equip de govern ha incomplert el compromís de buscar el consens des del primer pas del procés i asseguren que ha actuat de manera unilateral. Especialment crítics van ser els socialistes amb el fet que el conveni contempli que Ajuntament i Generalitat paguin a mitges el cost de redactar el pla especial del port. Un compromís que pot costar-li al municipi fins a 30 mil euros. Teresa Ferrés, portaveu del grup del PSC.
L'equip de govern va insistir que el conveni només és l'inici d'un llarg procés en què assegura que tots els grups polítics hi podran participar, a través d'una comissió de seguiment.
Totes les notícies:
24/07/2026 - Societat Ha mort Stephan Crass, un dels impulsors de l'agermanament entre Palamós i Rheda-Wiedenbrück
Ahir va morir a Rheda-Wiedenbrück Stephan Crass, una de les ànimes de l'agermanament entre...
24/07/2026 - Medi Ambient L'operatiu de transvasament ha empitjorat la qualitat de la sorra de la platja Gran
Malgrat el seu atractiu natural, la platja Gran de Palamós presenta aquest estiu un problema amb...
24/07/2026 - Serveis La temporada de creuers travessa l'equador aquest diumenge amb l'escala del Silver Ray
El creuer Silver Ray farà escala aquest diumenge que ve a Palamós. Serà la segona de les 6 que...
24/07/2026 - Cultura La rumba clàssica de 'Los vecinos de Manué' arriba avui a Palamós
Avui divendres se celebra el Dia Internacional de la Rumba. Coincidint amb això, arriba el quart...
24/07/2026 - Cultura 'La chica zurda', segona i última projecció a la Fosca de Cinema lliure a la platja
La segona i última de les 2 pel·lícules programades a Palamós dins el cicle Cinema lliure a la...
Notícies relacionades: