07/07/2016 Societat
Reunió amb els responsables de línies assistencials de SSIBE. (Foto: SSIBE).
Els comitès d'empresa de l'hospital de Palamós, el sociosanitari Palamós Gent Gran i el Consorci Assistencial del Baix Empordà reclamen a la Generalitat un finançament més just de la sanitat pública a la comarca. Així li van fer saber aquest dimarts al conseller de Salut, Antoni Comín, en la visita que aquest va fer a Palamós, on es va reunir amb representals sindicals i dels gestors dels diferents equipaments sanitaris.
La despesa sanitària per càpita a la comarca del Baix Empordà té un dèficit crònic en relació a la mitjana de Catalunya. Amb dades de l'any 2014, si aquesta mitjana era de 966'44 euros per persona i any, al Baix Empordà només arribava als 708'6 euros. Amb aquesta disfunció, entre 2002 i 2014 la comarca ha deixat de rebre 403 milions d'euros en finançament per a la sanitat pública, segons càlculs del CatSalut. Els sindicats del sector van traslladar el seu descontentament al conseller de Salut, Antoni Comín, que dimarts va visitar l'hospital de Palamós i el centre Palamós Gent Gran. Pep Martorell, president en funcions del Comitè d'Empresa d'aquests centres, ho ha explicat a Ràdio Palamós.
Segons els sindicats, el conseller els va dir que Salut està fent un diagnòstic per tenir els criteris perquè l'assignació de recursos sigui justa. La tarifa que el CatSalut aporta als hospitals va créixer un 3'6 per cent l'any passat, però aquest 2016 es torna a congelar. Va quedar satisfet el Comitè d'Empresa amb les explicacions de Toni Comín?. Pep Martorell.
Els sindicats també van retreure a Comín el sobreesforç que han hagut de fer per evitar que les retallades de pressupost a la sanitat pública afectin la qualitat de l'atenció a l'usuari. També es queixen de la deficient aplicació del nou model de transport sanitari i, pel que fa a equipaments, reclamen un nou aparell de TAC per a l'hospital de Palamós.
Totes les notícies:
18/06/2026 - Medi Ambient La depuradora de residuals ja fa tot el tractament de l'aigua, com abans del temporal 'Harry'
La depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ha recuperat tota la seva capacitat de tractament,...
18/06/2026 - Política L'abstenció de JuntsxCat permet aprovar les factures pendents de la deixalleria
El govern municipal de Palamós, format per ERC i el PSC, ha pogut desbloquejar el pagament de...
18/06/2026 - Cultura El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot de Nike pel Mundial de futbol, el més car de la història
El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot publicitari de Nike pel Mundial...
18/06/2026 - Societat SSIBE dona la benvinguda a 14 nous residents
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha fet el tradicional acte de benvinguda als nous...
18/06/2026 - Cultura El restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys i ho celebra amb l'edició d'un llibre
Aquest 2026, el restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys. Fundat al 1936, està situat al carrer...