29/06/2016 Societat
Proactiva Open Arms treballa en el rescat de refugiats a la Mediterrània. (Foto: Proactiva Open Arms).
L'ONG Proactiva Open Arms ha enviat un nou vaixell cap al Mediterrani Central. El iot Astral va sortir ahir mateix del port de Badalona per afegir-se a les diferents entitats solidàries que treballen en el rescat i l'atenció dels refugiats que intenten arribar a Europa a través del mar. L'Astral havia de sortir ja la setmana passada però un temporal marítim va ajornar l'operatiu. L'ONG badalonina està vinculada a l'empresa Proactiva, que des de 2013 s'ocupa del servei de socorrisme i salvament a les platges de Palamós.
L'Astral està equipat amb llanxes, equip mèdic, lliteres i armilles salvavides. És l'equipament necessari per socórrer i evacuar els refugiats que intenten arribar a Europa a través del Mediterrani, amb un alt risc de naufragi. El vaixell compta amb una tripulació de 20 persones, entre les quals hi ha dos metges i un equip de socorristes voluntaris que treballarà en torns de 15 dies. L'Astral té capacitat per acollir uns 150 refugiats i actuarà a unes 20 milles de la costa de Líbia, on col·laborarà amb altres ONG's que també estan sobre el terreny per atendre els refugiats. El vaixell va salpar ahir del port de Badalona i va ser acomiadat per diferents autoritats. Entre elles hi havia el responsable de la Secretaria d'Afers Exteriors de la Generalitat, Raül Romeva, que va parlar del suport que les administracions han de donar a ONG's com Proactiva Open Arms.
Proactiva Open Arms va començar a actuar en el rescat de refugiats a la Mediterrània el mes de setembre de l'any passat. El seu president, Óscar Camps, ha estat distingit amb el guardó 'Català de l'any'. L'empresa que ha donat lloc a l'ONG és coneguda a la nostra zona perquè ja fa tres anys que treballa fent el servei de socorrisme i salvament a les platges de Palamós.
Totes les notícies:
03/05/2026 - Esports El Palamós s'emporta la victòria al camp del Mollet (0-3)
El Palamós ha sumat els tres punts en el partit disputat avui al camp del cuer del grup, el...
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...