21/06/2016 Societat
Un nounat i la seva mare, a l'hospital de Palamós. (Foto: SSIBE).
Aquest mes de juny s'implanta a la regió sanitària de Girona el nou protocol que pemet inscriure els nadons al registe civil des dels hospitals. El sistema és fàcil i immediat i permet que els pares i les mares passin més temps amb els nounats, evitant el desplaçament al registre civil en qüestió. S'ha anat aplicant de manera gradual i abans d'acabar l'any ja estarà implantat a tot el país.
La sol·licitud del sistema s'ha de fer dins les 72 hores posteriors al naixement de la criatura, aportant el certificat mèdic de naixement, el DNI o passaport dels dos pares i el llibre de família. De manera immediata es lliura als progenitors el justificant d'haver fet la comunicació i, més endavant, reben per correu electrònic el certificat literal de naixement. Aquest nou protocol, molt més operatiu que haver de fer el tràmit presencial al registre civil, es va començar a implantar l'octubre de l'any passat a l'hospital de Terrassa. Després d'uns mesos en proves, ja s'està desplegant per tota la xarxa d'hospitals del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya. L'operatiu arriba aquest mes de juny als hospitals gironins, entre ells el de Palamós, i al novembre es completarà el procés amb els de la demarcació de Barcelona.
Totes les notícies:
28/09/2026 - Cultura Èxit de públic a la Tecnofan Party que es consolida com a punt de trobada dels amants de la cultura digital
L'onzena edició de la Tecnofan Party de Palamós ha superat totes les expectatives i consolida...
28/09/2026 - Política JuntsxCat demana al parlament la millora de l'institut escola Vila-romà
Junts per Catalunya ha presentat una proposta de resolució al Parlament, per desencallar el...
28/09/2026 - Societat L'hospital de Palamós digitalitza les biòpsies
El Servei d'Anatomia Patològica de l'hospital de Palamós ha començat el procés de...
28/09/2026 - Serveis Els càmpings gironins demanen millores en el transport públic
El sector dels càmpings gironinis reclama millores en el transport públic i enllaços més...
28/09/2026 - Societat L'Associació de Donants de Sang de Girona fa 50 anys
L'Associació de Donants de Sang de Girona va celebrar ahir, en un acte al Teatre Municipal de la...