10/06/2016 Política
ERC i CiU fan un bon balanç de l'any de govern conjunt.
Avui fa un any que es va fer públic el pacte de govern entre Esquerra Republicana de Catalunya i Convergència i Unió, que va convertir el republicà Lluís Puig en alcalde de Palamós. Transcorregut aquest temps, les dues formacions polítiques fan una valoració molt positiva del pacte i asseguren que el govern està ben cohesionat i que treballa amb un projecte comú.
Les eleccions municipals del 24 de maig de 2015 van deixar a Palamós un panorama complicat. Esquerra Republicana de Catalunya va guanyar contra pronòstic aquells comicis, amb el mateix nombre de regidors que el Partit dels Socialistes, sis, i amb una diferència de només 23 vots. Convergència i Unió va recollir el pitjor resultat de la seva història al municipi, amb només dos edils, mentre Junts x Palamós i Sant Joan, la CUP i el Partit Popular, completaven el mapa polític local sortit de les eleccions, amb un regidor cadascun. La resolució del procés que hauria de configurar el nou govern ja s'intuïa llarga i difícil, i així va ser. Tothom va parlar amb tothom i les especulacions van ser variades. La fórmula d'un govern de 12 regidors amb les dues forces més votades es va descartar aviat. Es va parlar molt d'un pacte amb el PSC, CiU i Junts x Palamós i Sant Joan com a actors. Els dos regidors de Convergència i Unió, convertits en peça clau de totes les hipòtesis, van acabar decantant-se, però, per l'aliança amb Esquerra Republicana de Catalunya. El pacte es va anunciar avui fa un any, tot just tres dies abans de la constitució del nou Ple municipal. Un any després, l'alcalde de Palamós, el republicà Lluís Puig, diu que el pacte té bona salut.
ERC i CiU governen l'Ajuntament de Palamós amb un equip de vuit edils, a només un de la majoria absoluta. El portaveu de la formació convergent, Jordi Pallí, destaca que malgrat tot han pogut tirar endavant.
Al llarg del primer any de mandat, el govern municipal de Palamós ha trobat en el Partit Popular el millor aliat a l'hora d'aprovar els temes més delicats. Només una vegada ha calgut retirar un punt de l'ordre del dia per falta dels suports necessaris. Va ser en el plenari del mes de maig, en el tema referit al desplaçament de les parades del mercat d'estiu al passeig del Mar.
Totes les notícies:
16/06/2026 - Medi Ambient Campanya forestal amb boscos més humits, però condicionada per la calor i el vent
Les pluges de l'hivern i la primavera passats han consolidat un canvi de tendència en relació a...
16/06/2026 - Política Ple ordinari del mes de juny a l'Ajuntament de Palamós, aquesta tarda
L'Ajuntament de Palamós farà avui dimarts, a partir de les 6 de la tarda, la sessió ordinària...
16/06/2026 - Política El PSC proclama Yolanda Aguilar candidata a l'alcaldia de Palamós
Yolanda Aguilar serà la candidata a l'alcaldia de Palamós pel Partit dels Socialistes de...
16/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament licita la compra d'un local per a usos públics
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic la compra d'un local per destinar-lo a...
16/06/2026 - Cultura L'espai Monalisi mostra les pintures de Marleen van Duyse
Fins al dia 28 de juny, l'espai d'art Monalisi, al carrer Sant Antoni 2 de Palamós, mostra...