10/06/2016 Medi Ambient
La jornada debatrà sobre la sostenibilitat de la pesca de la gamba.
La tercera Fira de la Gamba de Palamós inclou demà una jornada tècnica i científica sobre la gestió de la pesca d’aquest producte. Es tracta de posar en comú experiències i projectes relacionats amb l’aprofitament del recurs i amb la seva sostenibilitat. Durant la jornada hi haurà ponències sobre estudis que, en aquest sentit, s’han fet a Menorca i a Palamós.
La primera de les ponències valorarà els resultats de les proves experimentals de les portes d'arrossegament. Com ja va explicar aquesta emissora, en el termini d'un any les 16 embarcacions de Palamós que van a la gamba, en portaran unes que no toquen el fons del mar i que, per tant, tenen un impacte ambiental molt menor. Aquesta experiència s'ha fet tant a Palamós com a Maó, a l'illa de Menorca. Escoltem el patró major de la Confraria de Palamós, Francesc Benaiges.
La Marca de Garantia Gamba de Palamós també tindrà cabuda en els debats d'aquesta jornada tècnica i científica. La jornada es farà a l'espai de l'antiga església del Carme a partir de les nou del matí, i l'encarregada de clausurar-la serà la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, Meritxell Serret.
Totes les notícies:
19/06/2026 - Cultura Barraques i la fira d'atraccions ens avancen que la Festa Major 2026 ja és aquí
Per bé que oficialment no arrencarà fins al dimarts 23 de juny, amb el pregó que aquest any...
19/06/2026 - Cultura Torna 'La Remullada' dels Showboys, la festa de l'aigua de Festa Major
Demà dissabte, la Festa Major de Palamós reviurà una activitat molt refrescant. L'Associació...
19/06/2026 - Serveis Palamós dinamitza el comerç local per Festa Major amb el 'Correbotigues'
Des d'avui divendres i fins al dia 28 d'aquest mes de juny, Promoció Econòmica i Turisme de...
19/06/2026 - Successos Detingut per causar aldarulls i atemptat a la Policia Local
La Policia Local de Palamós va detenir aquest dimecres passat un veí del municipi per desordres...
19/06/2026 - Serveis Prop de 1.900 britànics han arribat avui a Palamós a bord del Marella Explorer
El port de Palamós rep avui un clàssic de les temporades de creuers, amb l'arribada del vaixell...
Notícies relacionades: