27/05/2016 Societat
L'Artania visita aquest diumenge el port de Palamós. (Foto: ship-dreams.de.)
Palamós rep aquest diumenge la visita del creuer Artania. És la primera vegada que aquest vaixell de la companyia alemanya Phoenix Reisen fa escala al nostre port. El creuer, amb capacitat per a més d’un miler de passatgers, farà una estada de deu hores, entre la una de la tarda i les onze de la nit. Aquesta és la setena escala de la temporada de creuers d’aquest any al port palamosí, que fins al mes de novembre en té programades una trentena.
L'Artania és un creuer de 230 metres d'eslora construït ara fa 32 anys. El vaixell el van batejar com a Royal Princess, per la princesa Diana de Gal·les, en una cerimònia que es va fer al port anglès de Southampton. Ha tingut altres noms fins que l'any 2011 se'l va rebatejar com Artania, quan va ser transferit a la naviliera Phoenix Reisen. El creuer farà aquest diumenge la seva primera escala al port de Palamós. Tindrà unes deu hores de durada. Està previst que l'Artania entri a port a la una de la tarda i que s'hi estigui fins a les onze de la nit. A bord portarà un passatge bàsicament de nacionalitat alemanya. Es tracta d'un dels vuit vaixells que aquesta temporada visiten per primer cop Palamós. L'alcalde del municipi, Lluís Puig, ho atribueix a la mobilitat que imposa el mercat de les navilieres.
El port de Palamós té programades aquest any una trentena d'escales de creuer. La de l'Artania d'aquest diumenge és tot just la setena, i la darrera del mes de maig. La pròxima la farà el Seabourn Sojourn, el 14 de juny.
Totes les notícies:
06/11/2026 - Societat El nou hospital de dia mèdic ja és una realitat
Ahir a la tarda es va presentar el nou hospital de dia mèdic de l'hospital de Palamós. Gràcies a...
06/11/2026 - Cultura L'òpera prima de les palamosines Paula i Clàudia Serra s'estrena als cinemes després del seu exitós pas pel Festival de Cinema Fantàstic de Sitges
Avui s'estrena als cinemes '11', la primera pel·lícula de les cineastes palamosines, Clàudia...
06/11/2026 - Serveis El creuer Azamara Onward fa escala al port de Palamós
El port de Palamós rep avui la segona escala d'aquest mes de novembre. La protagonitza el vaixell...
06/11/2026 - Societat Visites guiades als cementiris de Palamós i Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan organitza demà dissabte dues visites guiades als cementiris...
06/11/2026 - Medi Ambient 'Pesca i Ciència' parla avui a Palamós sobre les etapes del recurs marí amb el consum
A les 6 d'aquesta tarda es fa al Museu de la Pesca de Palamós la segona sessió del cicle 'Pesca i...