25/05/2016 Societat
Els agents cívics, d'esquena, aquest matí amb les autoritats que han assistit a la presentació.
Aquest matí s'ha presentat la nova unitat d’agents cívics a Palamós. El projecte, que s’implanta com a prova pilot entre l'1 de juny i finals d'octubre, té l’objectiu d’informar la ciutadania de les normes més essencials de convivència, fomentant així la lluita contra l’incivisme en temes com la tinença d’animals de companyia o la gestió de les escombraries, per exemple.
Els dos agents que faran aquestes funcions conscienciaran sobre el correcte ús de les àrees d'aportació de residus, separant les fraccions en els contenidors corresponents i respectant els horaris per llençar les deixalles. També informaran els amos d'animals domèstics de la necessitat de dur-los lligats i de recollir-ne els excrements. Les molèsties per sorolls o el respecte al mobiliari públic, seran altres temes en què incidiran els agents cívics. Sempre informant i sense sancions econòmiques, com explicava avui l'alcalde de Palamós, Lluís Puig.
La unitat d'agents cívics de Palamós, que es crea per primera vegada al municipi, estarà coordinada amb la Policia Local. Els dos agents cívics no només informaran sinó que també recolliran dades d'incidències que, si és el cas, derivaran en actuació policial. Ho diu l'inspector en cap del cos, José Luís Sancho.
Els dos agents cívics actuaran sempre en parella i faran jornades d'horari continuat, partit o nocturn, segons la necessitat de cada cas. Se'ls distingirà fàcilment perquè portaran una armilla de color taronja on, a l'esquena, es poden llegir les paraules 'agent cívic'. Aquest personal l'aporta el grup Mifas, que s'ha adjudicat un servei que en aquest període de prova tindrà un cost de 21 mil euros. El president del grup, Albert Carbonell, ha lloat avui la col·laboració que tenen amb l'Ajuntament de Palamós.
De moment, els dos agents cívics de Palamós treballaran entre el dia 1 de juny i finals d'octubre. Després es valorarà la seva efectivitat i es decidirà si es dóna continuïtat al servei.
Totes les notícies:
28/07/2026 - Obres i Urbanisme 6 empreses opten a fer les obres de la segona fase del passeig del Mar
Un total de 6 empreses constructores s'han presentat al concurs públic de l'Ajuntament de Palamós...
28/07/2026 - Societat Molta ocupació de llits d'atenció intermèdia i a la dependència
Els llits del centre Palamós Gent Gran destinats a l'atenció intermèdia i a la dependència...
28/07/2026 - Serveis L'Ajuntament vol recuperar la megafonia de la platja Gran per a l'estiu que ve
L'Ajuntament de Palamós ha suprimit el servei de megafonia de la platja Gran, que des de fa uns...
28/07/2026 - Cultura El palamosí Pere Perpinyà publica 'La transformació de Gaudí'
El palamosí Pere Perpinyà ha publicat la novel·la 'La transformació de Gaudí'. Una trama...
28/07/2026 - Societat Vescomtat de Cabanyes lliura 20.000 euros a l'ADF Gavarres Marítima
Els veïns de la urbanització Vescomtat de Cabanyes, al municipi de Calonge i Sant Antoni, han...