12/05/2016 Política
El regidor de la CUP, Joan Bohigas, en el darrer Ple municipal.
Pas enrere en la relació entre la Candidatura d’Unitat Popular i la resta de grups polítics a l’Ajuntament de Palamós, pel que fa al tema de les mocions. Després de l’acostament que s’havia fet en les últimes setmanes, el Ple celebrat dimarts va ser l’escenari d’un nou distanciament. La CUP es va quedar sola en la votació de les seves mocions, mentre els altres grups l’acusaven d’anar per lliure i de no treballar pel consens de les propostes.
El conflicte es va posar de manifest en la primera de les tres mocions que la formació independentista va presentar en el Ple del dimarts passat. La moció reclamava el manteniment de totes les línies de P3 a les escoles públiques de Palamós, un contingut similar a una altra proposta que la resta de grups municipals havien consensuat. Malgrat tot, la CUP va decidir continuar endavant amb la seva moció i això li va generar un allau de crítiques. La primera, del portaveu de Junts x Palamós i Sant Joan, Dani Reixach.
Fa gairebé un parell de mesos, els grups del PSC i la CUP es van reunir per buscar punts en comú en la seva estratègia d'oposició política al govern municipal de Palamós. Un dels temes en què hi va haver aproximació va ser el de les mocions. Els independentistes van acceptar presentar els textos als altres grups amb més temps de marge, i aquests van reconsiderar la postura inicial de no debatre el fons de les mocions de la CUP. La portaveu del PSC, Teresa Ferrés, ho recordava així en el Ple d'aquest dimarts.
La regidora d'Ensenyament, la republicana Natàlia Casellas, va demanar a la CUP que retirés la moció de les línies de P3 i s'afegís a la de la resta de grups. La portaveu d'ERC, Maria Puig, s'hi va referir així.
La CUP no va retirar la moció i es va quedar sola defensant-la. El seu portaveu, Joan Bohigas, també va ser crític amb els altres grups polítics.
Els grups municipals tampoc van donar suport a la moció de la CUP sobre el transport sanitari. La tercera moció que presentava aquesta formació, que parlava de potenciar el procés d'independència de Catalunya, va ser retirada voluntàriament.
Totes les notícies:
25/12/2025 - Alerta de temporal de pluja i fort onatge al Baix Empordà per Nadal i Sant Esteve
Protecció Civil activa el Pla INUNCAT davant les fortes precipitacions i el risc d’inundacions...
24/12/2025 - Junts diu que el canvi d'alcaldia ha estat clau per recuperar la confiança amb ERC
Josep Santamaria, regidor de Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós, ha valorat l'acord...
24/12/2025 - Salut confirma la baixada de la incidència de la grip però fa una crida a mantenir les mesures preventives durant les festes
El Servei Català de la Salut confirma la baixada de la incidència de la grip però fa una crida...
24/12/2025 - Activitats nadalenques a Palamós aquests dies
Palamós viu aquests dies de festes de Nadal amb diverses activitats, algunes condicionades, però,...
24/12/2025 - La Policia Local entrega més de 70 quilos d'aliments recollits en la campanya solidària de Nadal a Càritas Palamós i Sant Joan
La Policia Local de Palamós ha entregat 70 quilos d'aliments bàsics, recollits durant la campanya...