La prova pilot dels agents cívics, a final de maig

04/05/2016 Societat


Els agents hauran d'informar i prevenir sobre els comportaments incívics.

Els agents hauran d'informar i prevenir sobre els comportaments incívics.

La prova pilot dels agents cívics de Palamós es posarà en marxa a final d’aquest mes de maig, si es compleixen les previsions que té l’Ajuntament. N’hi haurà dos i la seva tasca serà informar i prevenir les pràctiques incíviques a la via pública en temes com l’ordenança d’animals, la gestió dels residus o altres. Els agents cívics estaran adscrits a l’Àrea de Seguretat Ciutadana i Mobilitat i estaran coordinats amb la Policia Local.

El seu treball s'encaminarà, per exemple, a la neteja viària, la tinença de gossos o el control de sorolls, corregint les actituds incíviques o irresponsables. L'Ajuntament de Palamós ha inclòs la creació d'aquesta figura en el pressupost municipal d'aquest any, per bé que a títol de prova pilot. De fet, l'Ajuntament ha agafat referències d'altres municipis i, en aquest sentit, es va fer una visita a l'Ajuntament de Vic, que treballa amb agents cívics des de fa anys. El projecte ja està gairebé a punt i els agents han de començar a treballar, segons les previsions del govern, a final d'aquest mes de maig. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, explica com estarà estructurat aquest servei.



Els agents cívics faran una tasca essencialment educativa i no estan facultats per denunciar. Treballaran, en aquest sentit, molt coordinats amb la Policia Local, que sí que té aquesta potestat. Per facilitar aquesta coordinació, els agents cívics depenen directament de l'Àrea municipal de Seguretat Ciutadana i Mobilitat.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...