25/04/2016 Medi Ambient
La mainada aprèn a identificar les larves de mosquit tigre. (Foto: Dipsalut.)
Durant els pròxims mesos, uns 7.000 alumnes de cinquè de primària de les escoles gironines participaran en la setena edició del Projecte Educatiu del mosquit tigre. És una iniciativa del servei de salut pública de la Diputació de Girona, el Dipsalut, i del Servei de Control de Mosquits de la Badia de Roses i el Baix Ter, amb la finalitat que la mainada aprengui a identificar les larves del mosquit tigre i a combatre aquesta espècie invasora.
D'aquesta manera, els nois i noies ajuden en la lluita contra un insecte que s'ha establert ja en almenys el seixanta per cent dels municipis de la demarcació. El projecte té dues fases. En la primera, els monitors visiten les escoles on fan una xerrada informativa als alumnes. En la segona, es lliura l'estoig d'entomòleg a cada escolar, perquè puguin fer mostreigs i recollir larves de mosquit. Escoltem el director del Servei de Control de Mosquits, Eduard Marquès.
Un cop finalitzi la setena edició, es calcua que el projecte Educatiu del mosquit tigre ja haurà arribat a més de 45 mil escolars gironins i, de retruc, a les seves famílies.
Totes les notícies:
18/03/2026 - L'Ajuntament i l'ACA faran analítiques per garantir la salubritat de l'aigua de bany de Castell
L'Ajuntament de Palamós i l'Agència Catalana de l'Aigua han acordat fer analítiques regulars de...
18/03/2026 - La Cambra de Palamós veu més a prop el Pla director del port
La Cambra de Comerç de Palamós confia que l'aprovació inicial del Pla director del port i la...
18/03/2026 - Jornada sobre intel·ligència artificial aplicada a l'empresa
La Cambra de Comerç de Palamós, en col·laboració amb l'Ajuntament del municipi, organitzarà...
18/03/2026 - VOX demana més contundència amb els qui fan negoci amb el padró
El grup municipal de VOX, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, demana actuar amb més...
18/03/2026 - 'Converses de taverna' parla de com és viure en un vaixell
El cicle divulgatiu sobre la cultura marinera 'Converses de taverna' programa una sessió, a les 6...
Notícies relacionades:
12/11/2015 - Medi Ambient El mosquit tigre ja s'ha establert al 60 per cent dels municipis gironins
...
Enllaços web relacionats: