22/04/2016 Societat
L'acte de signatura el conveni, aquest matí a l'Espai d'Entitats de La Gorga. (Foto: Ajuntament de Palamós.)
El Síndic de Greuges de Palamós i la companyia d’aigües han firmat avui un conveni per coordinar-se i evitar talls de subministrament a famílies sense recursos. La firma s'ha fet en el marc de la Jornada de serveis d’aigua i drets dels consumidors, que s'ha realitzat durant tot aquest matí a l’Espai d’Entitats de La Gorga. L’activitat ha comptat amb la participació de tècnics i càrrecs polítics de diferents ajuntaments de la comarca.
La impossibilitat de fer front al pagament de rebuts de llum, gas o aigua, en famílies amb pocs recursos econòmics, s’ha convertit en aquests anys de crisi en un dels casos que arriba amb més freqüència a l’oficina del Síndic de Greuges de Palamós. L’empresa subministradora de l’aigua té participació municipal i, en aquest cas concret, la interlocució és més fàcil. Per aquest motiu s’ha arribat a un pacte de col•laboració que explica així el Síndic de Greuges de Palamós, David Sagrera.
Malgrat fa poc temps que ostenta el càrrec de Síndic de Greuges local, David Sagrera ja ha pogut constatar els problemes que té una part de la ciutadania per poder fer front al pagament de serveis i subministraments bàsics.
El conveni entre el Síndic i la companyia d'aigües inclou la creació d'un fons social per part d'aquesta empresa, per donar resposta als casos més urgents. L'acord s’ha firmat aquest matí durant una jornada tècnica sobre l’aigua i els drets dels consumidors. La jornada ha comptat amb la participació de tècnics i càrrecs polítics dels ajuntaments de Palamós, Calonge, Mont-ras i Vall-llobrega. La Candidatura d'Unitat Popular a l'Ajuntament de Palamós ha trobat a faltar que s'hi convidés la societat civil. El portaveu de la CUP, Joan Bohigas, ja ho va fer notar durant el darrer Ple municipal.
Per a la CUP, l'acte d'avui ha estat una jornada propagandística de l'empresa concessionària del servei d'aigua, més que una jornada d'informació plural amb tots els actors i perspectives.
Totes les notícies:
08/04/2026 - L'atur a Palamós baixa per primera vegada aquest 2026
Per primer cop des que va començar aquest any, la xifra de persones registrades a les llistes...
08/04/2026 - Usuaris del passeig del Mar en valoren la reforma
Fa gairebé 15 dies que Palamós ha obert al públic el passeig del Mar després que hagin acabat...
08/04/2026 - Som-hi troba a faltar més enjardinament en el nou passeig del Mar
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició municipal, creu que la zona...
08/04/2026 - El 112 va rebre l'any passat més de 5.400 trucades des de Palamós
El Baix Empordà va tenir l'any passat un increment rellevant del nombre de trucades al telèfon...
08/04/2026 - 3 entitats de Palamós criden a col·laborar per fer un arbre de Nadal de ganxet
L'Associació Catalana d'Afectades de Fibromiàlgia, Càritas Interparroquial Palamós i Sant Joan,...