14/04/2016 Obres i Urbanisme
El Mas Oliver, al camí Vell de La Fosca.
Tot apunta que el litigi sobre el Mas Oliver es resoldrà a través del Jurat d’Expropiació de Catalunya. L’Ajuntament de Palamós ha rebutjat la proposta d’apreuament que havia fet la propietat i ha aprovat la seva, que considera més ajustada al valor real de la finca. El municipi volia obtenir aquesta finca, qualificada com a sòl per a equipaments, a través d’un conveni urbanístic però els tribunals van declarar el dret dels propietaris a l’expropiació.
Ara fa cinc anys la propietària de la finca, Victòria Displàs, ja va demanar iniciar el procés per fixar un preu d'expropiació, procés que l'Ajuntament no va acceptar. La propietat va portar el cas als tribunals i, dos anys i mig després, el Jutjat contenciós-administratiu número 2 de Girona va dictaminar a favor del dret de la demandant a l'expropiació. Hi va haver recurs per part de la Generalitat i de l'Ajuntament de Palamós, que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va desestimar. Decidit que hi haurà expropiació, ara les dues parts han escenificat el desacord sobre el preu que ha de pagar l'Ajuntament,-815 mil euros proposa la propietat i 250 mil el municipi-, en un nou capítol d'aquest llarg procés. Jordi Pallí, regidor d'Urbanisme.
El Mas Oliver, conegut també com a Can Displàs, està situat al número onze del camí Vell de La Fosca, a tocar de la plaça de Mossèn Gumersind. És una antiga masia amb la singularitat que ha quedat integrada dins la trama urbana que ha anat generant el núcli de Sant Joan en el seu creixement urbanístic. Quan l'immoble arribi a ser municipal se n'haurà de fer una valoració tècnica per saber quin pot ser el seu aprofitament com a equipament públic.
Totes les notícies:
10/08/2026 - Societat Comencen 3 jornades de donació de sang al passeig de Palamós
Des d'avui dilluns i fins demà passat dimecres, l'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà...
10/08/2026 - Cultura 3 concerts de l'Amb So de Cobla han superat els 2.000 espectadors
La desena edició del festival Amb So de Cobla va tancar portes aquest dissabte passat a l'Àgora...
10/08/2026 - Societat L’OncoMusicFest i Costa Beats aporten més de 18.000 euros a la campanya 'Com a casa!'
Les organitzacions de l'OncoMusicFest i del CostaBeats han lliurat a Serveis de Salut Integrats del...
10/08/2026 - Serveis La proposta europea d'incrementar l'IVA a l'hostaleria genera debat
La Comissió Europea ha demanat a Espanya augmentar l'IVA al sector hoteler i al de la...
10/08/2026 - Medi Ambient Crida als pescadors nocturns de platja perquè no deixin brutícia
A l'estiu, cada cop és més habitual veure practicants de pesca recreativa que s'instal·len a les...
Notícies relacionades: