07/04/2016 Medi Ambient
Embarcacions de pesca, al port de Palamós.
Els científics diuen que l’anxova que es pesca a la Mediterrània no creix perquè no es pot alimentar prou. El canvi climàtic i la presència d’algunes espècies invasores són clau per entendre que el plàncton que mengen aquests peixos està mancat de nutrients. Segons un estudi de l’Institut Oceanogràfic de França, el futur de l’anxova està en perill a la Costa Brava com ja està passant ara a la costa de Tarragona.
En zones del litoral català, com ara Tarragona, el peix blau pràcticament està desaparegut. Ja fa temps que no hi ha anxova i ara està començant a faltar la sardina. A la Costa Brava, la situació no és tan crítica. Encara es troba peix però el que sí s'ha constatat és que les talles són petites i que, malgrat es fa una veda anual, no creixen. Pel patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Francesc Benaiges, la situació és preocupant.
L'estudi sobre la recessió del peix blau ha estat realitzat per científics de l'Ifremer francès però també hi han participat biòlegs marins de la Universitat de Girona. Les seves conclusions apunten a factors ambientals com la pèrdua de qualitat del plàncton, l'aparició de paràsits afavorida per l'increment de la temperatura de l'aigua o la disminució de descàrrega de sediments dels grans rius. Malgrat tot, la sobrepesca també es manté com una de les causants principals de la falta de rendibilitat de la pesca de l'anxova.
Totes les notícies:
12/06/2026 - Medi Ambient La platja de Castell es reobre al bany, un cop feta la reparació de l'emissari submarí
Els resultats de les analítiques practicades des del dimecres passat i fins avui diuen que l'aigua...
12/06/2026 - Societat L'hospital de Palamós presenta la seva Unitat de semicrítics connectada amb el Trueta
Aquest matí s'ha presentat a Palamós el desplegament del nou model d'atenció al pacient crític...
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Tres cuineres locals es converteixen en Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026
La Gamba de Palamós ja té ambaixadores per a aquest 2026. La Comissió Reguladora de la Marca de...
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...
Notícies relacionades: