23/02/2016 Serveis
Aparcament de la platja Gran de Palamós, un dels tres que gestiona Romepark.
L'Ajuntament de Palamós ha decidit iniciar els tràmits per convocar un concurs públic i adjudicar un nou contracte de gestió dels aparcaments municipals. El consistori ha fet aquest pas després que, de moment, no s'hagi avançat en una solució amistosa per resoldre el contracte que actualment té l'empresa Romepark. Treure la concessió a concurs implica que l'Ajuntament renuncia a assumir directament la gestió del servei, després de conèixer el contingut dels informes tècnics que va encarregar en aquest sentit.
L'Ajuntament de Palamós va decidir rescindir el contracte amb Romepark perquè aquesta empresa tenia deutes amb la Seguretat Social, amb el risc que l'administració municipal n'acabés tenint responsabilitat subsidiària. Aquest procés unilateral es va frenar per un informe desfavorable de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat i a l'Ajuntament se li obrien dos possibles escenaris: arribar a un acord amistós amb Romepark o convocar un nou concurs i adjudicar el contracte que venç el pròxim 19 de juliol. Tot i que no dóna per tancada la primera via, el municipi ha decidit fer un pas endavant i activar ja la licitació pública. Ho ha explicat avui l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, al programa d'aquesta emissora 'Preguntes'.
L'Ajuntament havia encarregat informes tècnics per valorar si era viable assumir la gestió directa dels aparcaments de la Planassa, la platja Gran i la Cooperativa, sense empreses interposades. Segons l'alcalde de Palamós, ho desestimen.
Si no hi ha més novetats, Romepark haurà d'assumir la gestió dels aparcaments públics de Palamós a partir de Setmana Santa i fins a l'acabament del contracte, al juliol. Lluís Puig ha recordat que abans, i com ja va acordar el darrer Ple municipal, l'empresa ha de condicionar els paviments d'aquests espais, especialment el de la Planassa que s'ha de refer de nou.
Totes les notícies:
17/04/2026 - El port de Palamós es potencia com a destí de creuers a la fira de Miami
La ciutat de Miami, a l'estat nord-americà de Florida, ha acollit aquesta setmana el fòrum de la...
17/04/2026 - Els restauradors de Palamós es reivindiquen com la millor destinació gastronòmica de l'Empordà
A les comarques de l'Empordà no hi ha una oferta gastronòmica com la que ofereix Palamós. Ho diu...
17/04/2026 - SOS Costa Brava farà jornades de vigilància de les cales a l'estiu
SOS Costa Brava posa en marxa una campanya per recaptar fons i poder fer aquest estiu que ve 3...
17/04/2026 - Arrenca la Mostra de Teatre Infantil de Palamós a La Gorga
Aquest vespre es posa en marxa la Mostra de Teatre Infantil de Palamós, que ja arriba a la 34a...
17/04/2026 - Gabriel Martín analitza els anys daurats dels corsaris a Palamós
L'Associació Clau de Volta organitza per a demà dissabte una xerrada i la presentació del llibre...